کدخبر : 528
سرویس : کیفیت
تاریخ مخابره :    ۱۳۹۴/۱/۳۰ - ۱۳:۲۱
نتايج ارزيابي شركت هاي عرضه كننده خدمات پس از فروش در سال 92
نتایج ارزیابی شرکتهای عرضه‌کننده خدمات پس از فروش خودروهای سبک و سنگین داخلی و وارداتی در سال 92 منتشر شد.

نتایج ارزیابی شرکتهای عرضه‌کننده خدمات پس از فروش خودروهای سبک و سنگین داخلی و وارداتی در سال 92 منتشر شد.


به گزارش انجمن خودرو سازان ايران براساس نتايج ارزيابي شركت بازرسي و كيفيت واستاندارد ايران ،
شرکتهای عرضه کننده خدمات پس از فروش خودرو های سبک و سنگین براساس گستردگی شبکه نمایندگی های مجاز به 4 گروه تقسیم‌بندی می‌شوند.

این تقسیم‌بندی در گروه شرکتهای عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهای سبک، شرکتهای دارای بیش از 10 نمایندگی مجاز و شرکتهای دارای کمتر از 10 نمایندگی مجاز و در گروه شرکتهای عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهای سنگین، شرکتهای دارای بیش از 12 نمایندگی مجاز و شرکتهای دارای کمتر از 12 نمایندگی مجاز است.

در گروه خودروهای سبک شرکت ایساکو، سایپا یدک و اطلس خودرو با کسب 81.7 و 80 و 78.18 امتیاز به ترتیب مقام اول تا سوم را در میان 20 شرکت عرضه کننده خدمات پس از فروش در سال 92 کسب کردند.
شرکت سایپا یدک (ویژه محصولات پارس خودرو) با رشد 5.42 درصدی در امتیاز، مدیا موتور 10.3 درصد، خودرو سازی سینا 12.41 درصد و آلفا موتور با 11 درصد رشد، موفق به ارتقا رتبه اکتسابی در سال 92 نسبت به سال 91 شدند.

در گروه خودروهای سنگین شرکت ماموت دیزل و گواه با کسب 76.2 و 69 امتیاز، به ترتیب مقام اول و دوم را در میان 16 شرکت عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهای مذکور در سال 92 کسب کردند.

شرکت آکیا خودرو با 225 درصد و شرکت آذهایتکس با 206 درصد، در میان شرکتهای عرضه کننده خدمات پس از فروش خودروهای سنگین، بیشترین درصد رشد در کسب امتیاز و ارتقا رتبه در سال 92 نسبت به سال 91 را دارا هستند.
براساس اين گزارش ، عمده علل نارضايتي يك ميليون مشتري ، كمبود يا نبود قطعات يدكي ، كيفيت پايين خدمات و تعميرات و دريافت هزينه بالا خدمات و قطعات بوده است .
براي اطلاع بيشتر به فايل ضميمه همين خبر مراجعه نماييد .

 

پایگاه اینترنتی انجمن خودرو سازان ایران
چاپ خبر