قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با تاکید بر اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی به خبرنگار شانا، گفت: دستیابی به این هدف در صورتی که دستگاهها و سازمانهای ذیربط (بانکها و خودروسازها) در این زمینه تعامل بیشتری داشته باشند، دور از انتظار نخواهد بود. مجتبی شفیعی، تصریح کرد: در سه سال گذشته، نوسازی تاکسیهای فرسوده به دلایل مختلفی که عمده آن نوسان قیمت و تسهیلات بانکی بود روند کند و تقریبا متوقفی داشته است.
وی با بیان این که شمار تاکسیهای فرسوده در کل کشور حدود 1000 دستگاه است، اظهارکرد: هم اکنون حدود 40 هزار راننده تاکسی برای نوسازی تاکسیهای فرسوده ثبت نام کرده و برای دریافت تسهیلات بانکی در حال تشکیل پرونده هستند.قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، نوسازی ناوگان تاکسیرانی را یکی از اولویتهای دولت برشمرد و گفت: کارخانههای خودروساز و بانکها براساس مصوبه قانونی مکلف به همکاری هستند؛ تکلیفی که در چند سال اخیر به آن بدرستی عمل نشده است.به گفته شفیعی براساس مصوبه دولت، کارخانههای خودروساز مکلف شدهاند تا 30 درصد از تولید خود را به نوسازی ناوگان تاکسیرانی اختصاص دهند و شبکه بانکی کشور نیز مکلف است در زمینه ارائه تسهیلات خرید خودرو، نوسازی آن را در اولویت قرار دهد.وی اظهارکرد: اواخر پارسال تفاهمنامهای با بانک صادرات ایران و کارخانه ایران خودرو امضا و تا امروز نزدیک به دو هزار دستگاه خودرو سمند وارد شبکه تاکسیرانی شهر تهران شد.
به گفته قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، تنها خودرویی که هم اینک مجوز شورای عالی ترافیک را برای تاکسی شدن دارد، سمند EF7 است.شفیعی تاکید کرد: همکاری شبکه بانکی کشور (برای ارائه تسهیلات) و کارخانههای خودروساز برای تامین خودرو مورد نیاز ناوگان تاکسیرانی با ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت،نقش مهمیدر تحقق هدف تعیین شده برای نوسازی 60 هزار دستگاه تاکسی فرسوده تا پایان امسال خواهد داشت.