\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۷/۵/۳ - ۰۹:۰۶
شناسه خبر : 1022
حسینی‌کیا:
واردات خودرو اولویت سوم تخصیص ارز دولت است
عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: خودرو در اولویت سوم تقسیم بندی‌های تخصیص ارز دولت قرار گرفته و این مسئله باعث شده تا جهش قیمتی خودرو در بازار مجددا اتفاق نیفتد.

به گزارش خودرونگاران به نقل از خانه ملت ،  سیدجواد حسینی‌کیا   در خصوص کنترل بازار آزاد خودرو، اظهار داشت: در زمینه کنترل بازار خودرو علی رغم اینکه در ابتدا رها شده بود و شاهد افزایش شدید قیمت محصولات در بازار بودیم اقداماتی خوبی صورت گرفته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت تخصیص ارز به بخش‌های مختلف را به چهار دسته تقسیم کرده است، گفت: خودرو در اولویت سوم تقسیم بندی‌ها قرار گرفته و این مسئله باعث شده تا جهش قیمتی خودرو در بازار افزایش نداشته باشد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جهش قیمتی خودرو در بازار بسیار شدید بوده و برخی از خودروها که ۱۰۰میلیون تومان ارزش داشته با افزایش ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومانی روبه‌رو شده است، ادامه داد: قیمت‌ها افزایش داشته ‌و اکنون در همان میزان ثابت شده‌اند و کاهش قیمتی نیز نداشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دولت باید بتواند نقدینگی موجود در جامعه را به نحوی کنترل کند تا از بخش خودرو عبور و خارج شود، عنوان کرد: اگر بتوانیم مشکل نقدینگی موجود را برطرف کنیم در قیمت سکه، ارز، طلا، مسکن و خودرو تبلور پیدا می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌تواند جدی‌تر اطلاع رسانی، ورود و برخورد کند، تصریح کرد: سازمان‌های نظارتی مانند سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی موظف هستند با خاطیان برخورد نمایند تا التهابات موجود کاهش پیدا کنند و بازار خودرو ثبات قیمتی داشته باشد ثبات قیمتی به امنیت روانی جامعه کمک می‌کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: اگر ثبت سفارش واردات خودرو ممنوع شده است وزارت صنعت، معدن و تجارت آن را اعلام کند تا مردم تکلیف خود را بدانند

 

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 4 + 1
ارسال
نمایش نظرات