\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۷/۶/۱۱ - ۱۱:۰۶
شناسه خبر : 1030
وزیر صمت در گفت و گو با «عصر خودرو» تاکید کرد:
واگذاری سهام با تکیه بر مدیران حرفه ای راه نجات صنعت خودرو
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حرکت به سمت خصوصی سازی و مردمی سازی صنعت خودرو یعنی در اختیار دادن سهام گسترده به مردم با استفاده از مدیران حرفه ای، راه نجات صنعت خودرو است.

محمد شریعتمداری در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو» در تشریح برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف حمایت از خودروسازان خصوصی واقعی با بیان این مطلب گفت: حرکت به سمت خودروسازی نوین در دنیا و پیشرفت و توسعه این صنعت مهم به دلیل در اختیار داشتن صنعت پایه آن فولاد است. ضمن آن که نیازمندی های عمده آن مانند سایر فلزات رنگی نیز در اختیار است و از سوی دیگر پتروشیمی در کشور پایگاه مهمی است که توان تولید بسیاری از قطعات خودرو را در کشور فراهم می کند.


وی ادامه داد: بنابراین همه صنایع پایه برای خودروسازی مدرن در کشور موجود است و از سوی دیگر نیروی جوان و خلاق آماده به کار و مهندسان ارزشمندی در اختیار داریم و در عین حال نیز توان تحقیق و توسعه در کشور وجود دارد.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که در حال حاضر ایرانی های زیادی طراحان بزرگ و مهم خودرو در دنیا هستند، تصریح کرد: اگر با در اختیار داشتن همه این مزایا نتوانیم حرف مهمی در صنعت خودرو دنیا داشته باشیم، نقیصه بزرگی برای ما خواهد بود و راه مرتفع شدن این نقیصه تنها بررسی مالکیت خودروسازی های کوچک و بزرگ ایران است.


شریعتمداری تاکید کرد: این مسیر را با قوت دنبال و تلاش می کنیم خودروسازی های بزرگ را به این سمت هدایت و در عین حال شرایطی فراهم کنیم تا با خصوصی کردن فعالیت های خودروسازی در کشور به معنای واقعی کلمه نه خصولتی، به تدریج قدم های بزرگی در این زمینه برداریم.


وی افزود: البته نیاز به زیرساخت هایی بوده و نیاز است جامعه پذیرش مردمی سازی و خصوصی سازی اقتصاد و دارندگان سرمایه های مشروع که نیروی انسانی زیادی ر ا به کار می گیرند را پرورش دهد و در عین حال نیز فرهنگ کارآفرینی محترم شمرده شود.


به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز کارآفرینان سرداران خط مقدم جنگ اقتصادی هستند اگر به احترام قائل نشدن برای آن ها تلاش نکنیم و از حیث مقام اجتماعی آن ها را جایگاه واقعی قرار ندهیم به خصوصی کردن فعالیت های اقتصادی با تاخیر دست خواهیم یافت البته لازم است اقدامات فرهنگی نیز علاوه بر امور اقتصادی در کشور انجام شود.

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 8 + 8
ارسال
نمایش نظرات