\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۷/۶/۱۱ - ۱۱:۲۵
شناسه خبر : 1032
معاون وزیر صنعت اعلام کرد:
برخورد جدی در انتظار محتکران خودرو/خودروها به دلیل نقص در قطعات وارد بازار نشده‌اند
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح دلایل افزایش قیمت خودرو، تاکید کرد: چنانچه احتکار در هر زمینه برای وزارت صمت محرز شود، با آن برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمود نوابی، رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در واکنش به اخبار احتکار خودرو توسط تولیدکنندگان افزود: طبق گزارشی که خودروسازان داده اند، تعدادی از خودروهای تولید شده هنوز به مرحله تجاری نرسیده‌اند و تولیدکننده مجبور است این خودروها را تا کامل شدن فرآیند تولید در انبار نگهداری کند.

وی توضیح داد: دلیل وارد نشدن این خودروها به بازار نقص در تعدادی از قطعات آنها دانست و با تامین قطعات این خودروها در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، همچنین ضمن مردود دانستن موضوع عرضه قطره چکانی خودرو در بازار، اظهار کرد: اکنون خودرو در کشور یک کالای مصرفی محسوب نمی شود و بسیاری از مردم به عنوان کالای سرمایه ای به آن نگاه می کنند.

نوابی در زمینه پرونده‌های تشکیل شده در زمینه خودرو گفت: اکثر شکایت ها و پرونده‌های این حوزه به خودروهای وارداتی مربوط می ‌شود؛ در این زمینه افرادی با بیان اینکه شرکت‌ها وجه بالایی را برای فروش خودرو از آنها دریافت کرده، اما پاسخگوی مشتریان خود نیستند، به طرح شکایت پرداختند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اکثر شکایت‌هایی که در رابطه با خودروهای داخلی تنظیم شده مربوط به تاخیر در تحویل و یا نقص فنی در ساختار خودرو است.

پیشتر «محمدرضا نجفی منش» رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور  اعلام کرد: مقدمات ترخیص بخشی از قطعات مورد نیاز خودروسازان فراهم شده که می‌توان با استفاده از آنها نزدیک به ۲۰ هزار دستگاه خودرو را تکمیل و روانه بازار کرد.

همچنین «سعید موتمنی» رییس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو  نیز گفته بود: آنچه خودروسازان برای افزایش قیمتها اعلام کرده اند از جمله کمبود قطعه، بهانه ای بیش نیست و آنها در اندیشه رشد یکباره قیمت ها بسان سال های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ هستند.

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 8 + 7
ارسال
نمایش نظرات