\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۰۹:۱۴
شناسه خبر : 1135
مدیرعامل ایران خودرو در دیدار با رییس کل بانک مرکزی عنوان کرد
آمادگی تولید روزانه سه هزار دستگاه خودرو را داریم
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، با اعلام این‌که در صورت فراهم شدن شرایط، در تولید خودرو هیچ مشکلی نداریم، گفت: این آمادگی وجود دارد که از تمام ظرفیت‌های موجود برای تولید روزانه سه هزار دستگاه خودرو استفاده کنیم.

فرشاد مقیمی، در نشست با رییس کل بانک مرکزی که در آستانه دهه مبارک فجر صورت گرفت، عنوان کرد: در حالی تولیدات ایران خودرو با افزایش 40 درصدی مواجه بوده که سبد خودروهای CKD از 120 هزار دستگاه به کم‌تر از شش هزار دستگاه کاهش یافته و عمق خودکفایی 80 درصدی خودروهای تولیدی، به معنای کاهش ارزبری بالا در محصولات ایران خودرو است.
وی تصریح کرد: در صورت اصلاح ساختار قیمت گذاری و تامین مالی مناسب برای سرمایه‌گذاری قادر خواهیم بود 30 درصد دیگر از مانده 20 درصد ارزبری را نیز کاهش دهیم
مقیمی با بیان‌ این‌که صرفا ۳۰ درصد از ارزبری تولید مربوط به خودروساز است، تاکید کرد: ۷۰ درصد از ارزبری مربوط به سایر صنایع است که باید برای افزایش سطح و عمق داخلی‌سازی برنامه‌ریزی شود تا خودروساز هم بتواند نیازمندی خود را از منابع داخلی تامین کند.
وی افزود: ارزبری در ابتدای تولید محصولات جدید در شرایطی که تعداد استانداردهای اجباری افزایش یافته، بالا است اما با همراهی سازندگان به مرور کاهش خواهد یافت.
مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به برنامه‌های افزایش ساخت داخل، تامین سرمایه ثابت و در گردش را عامل مهمی برای ادامه اجرای پروژه‌های این بخش دانست و گفت: برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدتی را تدوین کرده‌ایم و در صورت تامین سرمایه، تعهد می‌دهیم که بار ارزی کشور را کاهش داده و بالانس ارزی را محقق کنیم.
وی افزود: از سال گذشته تاکنون ۱۶۲ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق کرده‌ایم و این مسیر را برای دستیابی به اهداف ادامه می‌دهیم.
مقیمی با ارایه گزارش از وضعیت تولید و توسعه محصولات، اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۰ درصد تعداد تولید سواری و ۵۵ درصد تولید خودروهای سنگین را ضمن تعمیق ساخت داخل، افزایش داده‌ایم.
وی ضمن اعلام تحقق ۸۶ درصدی برنامه‌های تولید سال ۹۹ تاکنون، عنوان کرد: امسال با ثبت تولید روزانه دو هزار و ۹۵۲ دستگاه خودرو نشان دادیم که آمادگی تولید روزانه سه هزار دستگاه خودرو را داریم و در یک روز توانستیم با همت کارگران و زنجیره تامین، چهار هزار و ۷۹۶ دستگاه خودروی دارای کسری را تکمیل و روانه بازار کنیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از انتشار اوراق بانکی گام برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور خبر داد و گفت: طبق مصوبه شورای پول و اعتبار، توانسته ایم از روش های نوین تامین مالی استفاده کنیم؛ اوراق گام به ارزش هزار میلیارد تومان از طریق بانک صادرات منتشر شده و انتشار 1200 میلیارد تومان نیز از طریق بانک های تجارت و پارسیان در دست اقدام است
مقیمی خاطرنشان کرد: انتشار این اوراق در سال آینده نیز تا سقف شش هزار میلیارد تومان، برای تامین بخشی از نیازمندی های تولید در سرمایه مورد نیاز ادامه خواهد داشت
وی تاکید کرد:‌ تمامی منابع مالی به زنجیره تامین و قطعه سازان تزریق خواهد شد
وی درباره تولید خودروی مسافری و تجاری نیز گفت: ایران خودرو دیزل بعد از 9 سال توقف، توانسته خط تولید اتوبوس شهری را احیا کند و تاکنون 150 دستگاه اتوبوس را تولید کرده است و حدود 100 دستگاه نیز در فرآیند تولید قرار دارد. هم زمان با دهه مبارک فجر، 100 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به سفارش‌گذاران تحویل خواهد شد
مقیمی از ارایه یک محصول جدید در هر سال براساس راهبرد ایران خودرو خبر داد و گفت: بلافاصله پس از تولید انبوه محصول تارا،‌ طراحی و تولید کراس اوور جدیدی را آغاز خواهیم کرد که طبق برنامه سال آینده به مرحله تولید خواهد رسید. بهره مندی حداکثری از نقاط مشترک قطعات و مجموعه ها، از سیاست های مهم ایران خودرو در کاهش هزینه های تولید است
گفتنی است،‌ در این نشست دبیر انجمن خودروسازان،‌ دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو و دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی کشور نیز مشکلات و مسایل موجود برای ایجاد ثبات در تولید را مطرح کرده و خواستار حمایت برای تامین منابع مالی شدند
در ادامه این نشست نیز رییس کل بانک مرکزی با هیات همراه و دبیران انجمن های خودروساز و قطعه سازان از خطوط تولید ایران خودرو بازدید کردند.

 

 

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 2 + 8
ارسال
نمایش نظرات