\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۳/۱۰/۸ - ۱۶:۰۸
شناسه خبر : 191
مردم ازعملكرد كدام عرضه كنندگان خودرو راضي اند ؟‌
سیزدهمین دوره متوالی اندازه گیری رضایت مشتریان از فرایند فروش خودر‌وهای سواری مربوط به نیمه اول سال 1393 انجام شد و طی آن با 108 هزار و 4 نفر خریدار خودرو از 12 شركت عرضه كننده خودروی سواری كه بیش از 67 مدل خودرو را عرضه نموده بودند، مصاحبه صورت گرفت. نتایج این بررسی ها افت 1.6درصدی رضایت مشتریان در مقایسه با نیمه دوم سال 92 را نشان می دهد

سیزدهمین دوره متوالی اندازه گیری رضایت مشتریان از فرایند فروش خودر‌وهای سواری مربوط به نیمه اول سال 1393 انجام شد و طی آن با 108 هزار و 4 نفر خریدار خودرو از 12 شركت عرضه كننده خودروی سواری كه بیش از 67 مدل خودرو را عرضه نموده بودند، مصاحبه صورت گرفت. نتایج این بررسی ها افت 1.6درصدی رضایت مشتریان در مقایسه با نیمه دوم سال 92 را نشان می دهد
به گزارش «پرشین خودرو»، شركت مدیا موتورز  با 1.4 درصد افزایش امتیاز، از بیشترین نرخ رشد رضایت مشتریان و شركت كرمان موتور با 9.8درصدافت امتیاز، از بیشترین نرخ افت رضایت مشتریان در مقایسه با نیمه دوم سال92 برخوردار شده اند.
براساس نظرسنجی انجام گرفته شركت مدیا موتورز عرضه كننده خودروهای ام جی روور مدلهای MG550 و MG6  با كسب 716 امتیاز از 1000، توانسته بیشترین رضایت مشتریان را از آن خود كند و در صدر جدول رضایتمندی مشتریان از فرآیند فروش خودروهای سواری قرار گیرد. همچنین شركت های اطلس خودرو عرضه كننده خودروهای كیا و شركت آسان موتور عرضه كننده خودروهای هیوندای به ترتیب با دریافت 686 و 673 امتیاز از 1000 امتیاز در رده های بعدی این جدول قرار گرفتند.
در این میان، رضایت مشتریان از فرآیند فروش گروه خودروسازی ایران خودرو كه 52.4 درصد از سهم بازار خودرو كشور را در اختیار دارد، به میزانی بوده كه از 1000، امتیاز 613 را برای این خودرو ساز در نظر گرفته و این شركت را در رده ششم جدول رضایتمندی قرار داده اند. همچنین مشتریان میزان رضایت خود از فروش خودروهای سایپا با 41 درصد از سهم بازار كشور را با ارایه 578 امتیاز از 1000 نشان داده و آن را در رده دهم جدول جای داده اند.
با بررسی خصوصیات مورد نظرسنجی قرار گرفته، مشتریان بیش از همه از نحوه برخورد پرسنل شركت های عرضه كننده خودرو راضی بوده و از طرف دیگر در مورد رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو كمترین رضایت را داشته اند به طوریكه خصوصیت "رفع ایرادات احتمالی به هنگام تحویل خودرو " با امتیاز 395 از 1000پایین ترین و خصوصیت "نحوه برخورد پرسنل" با امتیاز 716 از 1000 بیشترین میزان رضایت مشتریان را در بین شاخص های مورد ارزیابی كسب نموده است.
این گزارش می افزاید بیشتر انتقادات مطرح شده از سوی مشتریان در فرآیند فروش خودرو های سواری مربوط به بالا بودن قیمت خودرو می باشد كه بیش از 14درصد مشتریان به صورت مستقیم به آن اشاره نموده اند.
براساس این گزارش، در نیمه دوم سال 1392 در مجموع 405 هزار و 996 خودروی سواری به مشتریان عرضه گردیده كه از این تعداد 84.1 درصد خودروها در دسته خودروهای سدان (36خودرو)، 13.9 درصد در دسته خودروهای هاچ بك (15 خودرو) و 2درصد در دسته خودروهایSUV (16خودرو) قرار می گیرد.
از نكات قابل توجه اینكه، سهم بازار 95.2درصد خودرو های سدان و هاچ بك مربوط به 2 شركت ایران خودرو و سایپا و سهم بازار 80.3 درصد خودروهای SUV مربوط به دو شركت كرمان خودرو و مدیران خودرو (شركت عرضه كننده دو خودروی ام وی ام 33X و لیفان 60X) می باشد.جدول رضايت مندي مشتريان از عرضه كنندگان خودرو به پيوست از نظر خوانندگان مي گذرد.

 

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 6 + 6
ارسال
نمایش نظرات