\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۳/۱۰/۱۱ - ۱۰:۲۵
شناسه خبر : 202
شیوا در گفت و گو با خانه ملت:
قیمت خودرو تا پایان سال تغییر نمی کند
رضا شیوا در ارتباط با شیوه قیمت گذاری خودروی دنا و اعتراض خودروسازان به نرخ های اعلام شده، گفت: شورای رقابت وظیفه تعیین دستورالعمل و تنظیم قیمت بر اساس اطلاعات اعلامی خودروساز را داشته و بر اساس این رسالت نیز تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

رضا شیوا در ارتباط با شیوه قیمت گذاری خودروی دنا و اعتراض خودروسازان به نرخ های اعلام شده، گفت: شورای رقابت وظیفه تعیین دستورالعمل و تنظیم قیمت بر اساس اطلاعات اعلامی خودروساز را داشته و بر اساس این رسالت نیز تمام تلاش خود را به کار می گیرد.
رییس شورا و مرکز ملی رقابت در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت، افزود: دستورالعمل تنظیم قیمت خودروی دنا را نیز شورای رقابت بر اساس قیمت پایه خودرو( قیمت سمند سورن)، بعلاوه 37 قلم کالا که در سمند سورن و دنا متفاوت است تعیین می کند.
وی تصریح کرد: تعدادی از این 37 قلم کالا در هر دو خودرو مشترک هستند، اما در دنا ارقام یافته و تعدادی از قطعات نیز جدیدند، خودروساز قیمت این قطعات را در اختیار شورای رقابت گذاشته و ما هم بر اساس محاسبات صورت گرفته نرخ کنونی دنا را اعلام کردیم.
شیوا در واکنش به تهدید ایران خودرو، مبنی بر احتمال تعطیلی خط تولید خودروی دنا نیز گفت: این موضوع به شورای رقابت ربطی ندارد، اما به هر حال سرمایه گذاری بسیاری برای راه اندازی خط تولید دنا صورت گرفته و باید که این سرمایه گذاری به مرحله بهره برداری برسد، اما بازهم این موضوع جزو وظایف شورای رقابت نبوده و مطمئنا توقف تولید دنا هم به صرف ایران خودرو نیست.
رییس شورای رقابت تصریح کرد: قیمت تعیین شده برای دنا بر اساس نرخ های اعلامی از سوی خودروساز است و ما هیچ قیمتی را تغییر ندادیم، بلکه ما قیمت خودروی سورن را بعلاوه 37 قلم کالای جدید کرده و حتی مسایلی از قبیل سرمایه گذاری را هم بر نرخ کلی خودرو سرشکن کردیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود و در رابطه با تاکید نمایندگان مجلس مبنی بر ضرورت کاهش قیمت خودرو نیز بیان کرد: شورای رقابت وظیفه دارد که بصورت سالانه قیمت خودروها را بررسی کند و این محاسبه بر اساس تورم و سایر متغیرها است، لذا بعید می دانم که برنامه ای برای تجدید قیمت گذاری در سال جاری داشته باشیم.
شیوا در رابطه با مسایل مطرح شده مبنی بر غیر قانونی بودن قیمت گذاری از سوی شورای رقابت نیز گفت: شورای رقابت با مرکز ملی رقابت متفاوت است، شورای رقابت وظیفه تعیین دستورالعمل را داشته، اما مرکز ملی رقابت تشکیلات اجرایی و نظارتی بوده و وظایف کارشناسی شورا را بر عهده دارد، لذا شورا دستورالعمل را تعیین کرده و هر مرکزی می تواند با قرار دادن نرخ ها در دستورالعمل، قیمت خودرو را محاسبه کند.
رییس شورای رقابت تاکید کرد: ما دستورالعمل را به نحوی آماده کرده ایم که تنها یک قیمت واحد از این فرمول به دست می آید.
وی در رابطه با اقدامات در دست بررسی در شورای رقابت نیز گفت: بحث تعیین دستورالعمل برای قیمت خودرو یک بحث کوچک بوده و اکنون پروژه های بسیار بزرگی بر عهده شورای رقابت است.
وی تصریح کرد: ما تنظیم کننده های بخشی را برای کالاهایی که انحصاری هستند به وجود می آوریم تا وارد برنامه ریزی تولید، قیمت و تعرفه شوند.

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 6 + 8
ارسال
نمایش نظرات