\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۳/۱۰/۱۶ - ۱۲:۳۳
شناسه خبر : 235
عضو کمیسیون صنایع مجلس:
برنامه ای برای افزایش یا کاهش تعرفه نداریم
دولت در بخش واردات خودرو، یک سری بخش نامه هایی صادر کرده و قوانینی گذاشته که به نفع خودروسازی است.

دولت در بخش واردات خودرو، یک سری بخش نامه هایی صادر کرده و یک سری قوانینی گذاشته که به نفع خودروسازی است.
سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با «پرشین خودرو»، با بیان این مطلب در خصوص بودجه 94 و سرنوشت واردات خودرو در سال آینده گفت: واردات خودروهای بالای 2500 سی.سی ممنوع شده و تعرفه خودروهای کمتر از این حجم موتور نیز بالای 40 درصد است و نه مجلس و نه دولت دنبال این نیستند که تعرفه کاهش یا افزایش پیدا کند.
نماینده مرم بیجار در مجلس شورای اسلامی افزود: اعتقاد ما بر این است درصدی که قرار داده شده است، یک درصد کارشناسی است و نیازی هم به بازنگری برای اینکه کاهش یا افزایش پیدا کند، ندارد و در نتیجه همان روند ادامه پیدا خواهد کرد.
بیاتیان در خصوص اینکه واردات خودروی کامل موجب ضربه زدن به صنعت داخل می شود، اظهار کرد: ما در بخش خودرو دو نوع واردات داریم که نوع اول واردات خودروهای لوکس است که قیمت هایشان بالاست و بعضی اوقات دو برابر خودروهای داخلی می باشد و یک سری از واردات نیز مربوط به خودروهای بی کیفیت است.
وی تصریح کرد: چنانچه خودروسازان می خواهند روند مونتاژ برخی خودروهای کم کیفیت ادامه پیدا نکند باید به سمتی بروند که کیفیت خودرو ها و آپشن های تولید داخل باب مذاق مشتری داخلی باشد تا دیگر خودروهای بی کیفیت در کشور ما متقاضی و بازاری نداشته باشند.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در این مقطع دیگر خودروهای خارجی با این سطح کیفیت به راحتی وارد نخواهند شد زیرا بازاری برای آن ها وجود ندارد.
بیاتیان در خصوص ادغام شرکت های خودروسازی و یا آمیخته شدن آن ها به شکل واحد برای افزایش قدرتشان گفت: در حال حاضر بحث یکی شدن و یا جوینت شدن شرکت های داخلی مطرح نیست زیرا به نفع خودروسازی داخلی نیست که همین میزان رقابت را نیز از دست بدهد.
وی افزود: باید فضای کاری ما رقابتی شود و اگر به این شکل باشد به لحاظ کیفیتی نزول پیدا خواهیم کرد و نیازی هم به این نیست که شرکت های خودروسازی با همین رویه خودشان پیش بروند.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که خودروساز داخلی به جای تفکر بر تعرفه و جوینت شدن و افزایش قیمت باید تمرکز خود را بر روی طراحی و تولید و کیفیت بگذارد، خاطرنشان کرد: رای موفقیت صنعت خودروسازی باید از کپی کاری و مونتاژ بودن خودروها دور شویم و به دنبال این مساله باشیم ک در آینده نزدیک به سمتی حرکت کنیم که حرفی برای گفتن داشته باشیم.

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 12 + 6
ارسال
نمایش نظرات