\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۳/۱۰/۳۰ - ۱۴:۱۳
شناسه خبر : 280
سهم صنعت خودرو داخلی، با کاهش درآمد نفتی!
رییس جمهور نیز بر اهمیت گسترش صنعت خودروسازی کشور تأکید می کند و انتظار دارد این صنعت ملی با توجه بیشتر به تنوع و زیبایی ،کمیت وکیفیت در افزایش تیراژ تولید که از مزیت های رقابتی است با هدف کسب سهم بیشتر از بازار منطقه و جهان استفاده کند.

رییس جمهور نیز بر اهمیت گسترش صنعت خودروسازی کشور تأکید می کند و انتظار دارد این صنعت ملی با توجه بیشتر به تنوع و زیبایی ،کمیت وکیفیت در افزایش تیراژ تولید که از مزیت های رقابتی است با هدف کسب سهم بیشتر از بازار منطقه و جهان استفاده کند.
به  گزارش پرشين خودرو کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی موجب کاهش شدیدتر درآمدهای کشورمان شده است. این امر نگرانیها بابت  تحقق نیافتن درآمدهای ارزی کشور را افزایش داده است. ضمن اینکه تحریم های اقتصادی نقل و انتقال ارز را با مشکلات عدیده روبه رو ساخته و به موازات آن رکود حاکم در بخش های مختلف اقتصاد ، فقدان نقدینگی و نیز شرایط بحرانی منطقه خاور میانه  نقش بسزایی در روند عدم رشد اقتصاد ی کشور گذاشته است .

در این میان، دیگر صنایع غیر نفتی از جمله صنعت خودرو با افزایش تولیدات صادراتی که حمایت مسولان وکارشناسان متخصص را می طلبد می تواند نقش مهم برای خروج از رکود اقتصادی ایفاء می نماید.

رییس جمهور نیز بر اهمیت گسترش صنعت خودروسازی کشور تأکید می کند و انتظار دارد این صنعت ملی با توجه بیشتر به تنوع و زیبایی ،کمیت وکیفیت در افزایش تیراژ تولید که از مزیت های رقابتی است با هدف کسب سهم  بیشتر از بازار منطقه و جهان استفاده کند. طبق گزارشی که وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه هیئت وزیران ارایه  دادند، تولید خودرو در سال 93 نسبت به سال 92 افزایش رشد را نشان می دهد که بر اساس همین  ارزش افزوده صنعت خودرو بیشتر از ارزش افزوده صنایع کل کشور  است .

صنعت خودرو یکی از عظیم ترین زنجیرهای ارزش اشتغال زا را در میان صنایع تشکیل می دهد. این صنعت به دلیل ارتباط با ده ها صنعت دیگر، به لوکوموتیو صنایع مشهور است و طبق آمارهای رسمی به طور مستقیم و غیر مستقیم بالاترین درصد اشتغال بکار را در سراسر کشور بر عهده دارد.

در این میان، اگر بخواهیم صادرات غیر نفتی کشور افزایش داشته و صنایع دیگری غیر از نفت  درآمد ارزی مورد نیاز کشور را تامین کنند، می بایست بسترهای لازم را برای توسعه صنعتی  فراهم کنیم. یکی از صنایعی که به صورت بالقوه امکان توسعه فراگیر کمی و کیفی را دارد، صنعت خودروسازی است. خودروسازان کشور حتی در بدترین شرایط بین المللی نیز صادرات خودرو را ادامه داده اند. حال که رییس جمهور و وزیر صنعت و معدن وتجارت به درستی به اهمیت و پتانسیل بالقوه صنعت خودرو در رشد اقتصادی و اشتغالزایی و کسب درآمد ارزی از طریق صادرات خودرو واقف هستند، لازم است تا حمایت های لازم را برای تحقق به این هدف اجرایی شود.

هم اکنون خودروسازان با توجه به تحریم با کمبود نقدینگی برای اجرای برنامه ها و طرحهای توسعه ای خود روبه رو هستند. امید است سیاستگذاران کشور با توجه به سخنان رییس دولت و برنامه های وزیر محترم صنعت، نسبت به تامین نقدینگی مورد نیاز خودروسازان برای رشد کمی و کیفی محصولات تولیدی  اقدامات لازم را انجام دهند.
مطمین باشید با وجود پتانسیلهای بالقوه ای که در صنعت خودروسازی وجود دارد، هر گونه کمک به این صنعت تاثیر بسیاری در ارزش افزوده کل صنعت کشور و افزایش اشتغال خواهد داشت.              
 

 

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 1 + 1
ارسال
نمایش نظرات