\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۳/۷/۲ - ۱۳:۳۹
شناسه خبر : 29
شاخص‌های کیفی خودروها سختگیرانه می‌شود
براساس طرح در دست بررسی در وزارت صنعت، معدن و تجارت، روند نظارت و ارزیابی کیفی محصولات خودروسازان داخلی سختگیرانه‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با وجود نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر عملکرد خودروسازان، مصرف‌کنندگان همچنان از کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند.

در این زمینه بازرسان به صورت روزانه و رندوم، خودروهای تولیدی خودروسازان را براساس شاخص‌های کیفی موجود تست کرده و براساس این بررسی‌ها در هر ماه رده‌بندی کیفی خودروهای داخلی منتشر می‌شود.

هم‌اکنون بررسی کیفیت خودروهای تولید داخل براساس 9 شاخص اصلی صورت می‌گیرد. در این زمینه در حوزه عیوب فنی و عملکردی، سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور و انتقال قدرت، ترمز و تجهیزات الکتریکی خودرو مورد بررسی قرار می‌گیرد.

در حوزه عیوب تزئینات و مونتاژ نیز وضعیت تزئینات و وجود صداهای غیر عادی از موارد تحت بررسی در تست‌های کیفی است. در حوزه عیوب بدنه نیز شرایط بدنه، میزان نفوذ آب و عیوب رنگ از موارد مدنظر در بررسی کیفی بازرسان است.

در این شرایط و با توجه به ادامه ناراضایتی مصرف‌کنندگان از کیفیت برخی از خودروهای داخلی، طرح تشدید و سخت‌گیرانه‌تر شدن شاخص‌های کیفی در خودروهای داخلی به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شده است.

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 5 + 1
ارسال
نمایش نظرات