\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۳/۷/۵ - ۱۸:۲۲
شناسه خبر : 31
درخواست وزیر صنعت از نمایندگان مجلس:
برای خروج صنعت خودرو از زیان‌دهی تلاش کنید
وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توجه جدی نمایندگان مجلس به صنعت خودرو شده و اظهار کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس در کنار توجه به بحث قیمت‌گذاری خودرو، اهتمام جدی به حوزه تولید کشور داشته باشند و برای خروج خودروسازی از زیان‌دهی تلاش کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در همایش تجلیل از کارکنان فرزند شهید شاغل در گروه خودروسازی سایپا، اظهار کرد: طی دو سال گذشته صنعت خودرو در ایران همواره زیان ده بوده و در صورت هدف‌گذاری برای توسعه، این صنعت باید از زیان‌دهی خارج شود.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که همگان ضرورت حمایت از خودروسازی را بیشتر درک کرده و برای افزایش توانمندی‌های این حوزه در زمینه توسعه و تحقیقات صنعتی همکاری کنند.

نعمت‌زاده با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان حوزه علم و فناوری از سوی رهبر انقلاب و هدف‌گذاری اجرای آن‌ها در صنعت خودروسازی کشور، تصریح کرد: برای اجرای این سیاست‌ها، خودروسازی‌ها باید مورد حمایت قرار گیرند و نباید انتظار داشته باشیم این صنعت با زیان دهی مستمر و درازمدت بتواند توسعه هم پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تحقیق و طراحی در صنعت خودروسازی افزود: گروه خودروسازی سایپا در حال حاضر در این زمینه پیشتاز بوده و مرکز تحقیقات و نوآوری این مجموعه از تحرک قابل قبولی در این حوزه برخوردار است؛ ضمن این‌که باید شرکت‌های خودروساز برای همکاری با طرف‌های خارجی و مشارکت در اجرای برنامه‌های مشترک با شرکت‌های مطرح بین‌المللی تلاش کنند.

نعمت‌زاده با اشاره به تلاش خودروسازان برای تولید محصولات خود با استاندارد یورو 4، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این زمینه نتایج قابل قبولی حاصل شده و در حالی‌که هنوز سوخت یورو 4 به طور کامل در سراسر کشور وجود ندارد، تمامی خودروهای تولیدی شرکت‌های داخلی با این استاندارد تولید و عرضه می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای سیاست‌گذاری صنعت خودرو، افزود: از آن جایی که اهمیت صنعت خودروسازی را نمی‌توان نادیده گرفت، تلاش کرده‌ایم با برگزاری این جلسات زمینه هماهنگی بیشتر را برای حمایت از این صنعت فراهم کنیم.

وی اعتلای صنعت خودرو را یکی از راهکارهای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: تولید روزافزون خودرو و توجه به صادرات در این بخش یکی از مهمترین راهبردهای وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود.

نعمت‌زاده در ادامه گفت: ایران اسلامی سالهای بسیار دشواری را پشت سر گذاشته اما توانسته با آبرومندی خود را سربلند نگه دارد و امروز نیز این امانت به ما واگذار شده که باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خاتمه با اشاره به مسائل بین‌المللی کشور اظهار کرد: امیدواریم مشکلات مربوط به تحریم هرچه سریعتر برطرف شود تا شاهد همکاری بیشتر با شرکت‌های بین‌المللی باشیم.

 

 

 

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 12 + 8
ارسال
نمایش نظرات