\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۳/۱۱/۷ - ۱۳:۴۷
شناسه خبر : 313
معاون وزیر صنعت در گفت‌وگو با فارس خبر داد
گزارش 4 صفحه‌ای وزارت صنعت درباره عدم انحصار در صنعت خودرو
معاون امور اقتصادی و صنایع وزیر صنعت از ارائه گزارش چهار صفحه‌ای وزارت صنعت در مورد انحصاری نبودن صنعت خودرو به شورای اقتصاد خبر داد و گفت: در یک یا دو جلسه آینده شورای رقابت در این مورد تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

معاون امور اقتصادی و صنایع وزیر صنعت از ارائه گزارش چهار صفحه‌ای وزارت صنعت در مورد انحصاری نبودن صنعت خودرو به شورای اقتصاد خبر داد و گفت: در یک یا دو جلسه آینده شورای رقابت در این مورد تصمیم‌گیری نهایی خواهد شد.

محسن صالحی‌نیا در گفت ‌و گو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: ما معتقدیم در تولید خودروهای داخلی انحصاری وجود ندارد و اسناد و مدارک مربوط به این مسئله را به شورای رقابت نیز ارائه شده است.

وی ادامه داد: اگر موضوع انحصاری بودن در صنعت خودرو حذف شود، نقش وزارت صنعت به عنوان سیاست‌گذار، جهت نظارت بر قیمت و خدمات پس از فروش مانند قبل در دستور کار قرار خواهد گرفت.

صالحی‌نیا تصریح کرد: پیشنهاد ما از گذشته در شورای اقتصاد برای خروج خودرو از انحصار مطرح بوده است، شورای رقابت زمانی می‌تواند به مسئله‌ای وارد شود که در آن موضوع انحصار وجود داشته باشد، در حال حاضر ما به دنبال این هستیم که ثابت کنیم خودرو کالایی انحصاری نیست و در صورت تأیید این مسئله در شورای اقتصاد، شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو خارج خواهد شد.

صالحی‌نیا با بیان اینکه تاکنون در این مورد دو تا سه جلسه برگزار شده است، گفت: در آخرین مرحله نیز گزارشی را در کمیسیون‌های مربوطه شورای اقتصاد ارائه کردیم که قرار است برای دفاع از آن در شورای اقتصاد حاضر شویم.

وی تأکید کرد: گزارش کاملی در حد سه تا چهار صفحه در مورد نبود انحصار در صنعت خودرو تهیه شده است.

وی ادامه داد: درخواست ما در دولت مطرح است و طی یک یا دو جلسه آینده موضوع نهایی خواهد شد.

به گفته وی، تأخیر در رسیدگی به پیشنهاد وزارت صنعت برای خروج صنعت خودرو از شمول صنایع انحصاری باعث شد تا نامه دوم این وزارتخانه به شورای اقتصاد ارائه شود تا در این مورد تسریع صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت در ادامه در مورد رعایت شروط تعیین شده از سوی شورای رقابت برای خودروسازان در زمان افزایش قیمت خودرو نیز گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر عدم رعایت این شروط به ما ارائه نشده است.

وی تصریح کرد: افزایش تیراژ تولید یکی از این شروط بود و با توجه به محدودیت‌های بین‌المللی، تولید فعلی خودروسازان در حد قابل قبولی است.

صالحی‌نیا در ادامه با اشاره به تعریف طراحی خودروی داخلی، گفت: خودرویی که طراحی آن در اختیار خودروساز داخلی باشد، ملی محسوب می‌شود و در حال حاضر نیز کار طراحی پلت‌فرمهای داخلی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: از نیمه دوم سال 94 طرح‌های مختلفی برای توسعه بدنه بر روی پلت‌فرمهای داخلی عملیاتی خواهد شد که یکی از این موارد دنا است و هر 6 ماه یکبار یک خودروی جدید داخلی عرضه خواهد شد.

وی تأکید کرد: ممکن است در تولید این خودروها از توان قطعه‌سازان خارجی نیز استفاده شود، ولی مالکیت و طراحی این خودروها داخلی خواهد بود.

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 3 + 2
ارسال
نمایش نظرات