\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۳/۱۱/۸ - ۱۳:۴۰
شناسه خبر : 318
رئیس هیات عامل ایدرو:
ادغام خودروسازان تنها یک توصیه است
رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با بیان اینکه نمی‌توان برای بخش خصوصی تکلیف تعیین کرد، گفت: ادغام خودروسازان کوچک در یکدیگر تنها یک توصیه است تا با عملیاتی شدن آن سرمایه‌گذاری‌های خودروسازان متمرکز شود.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با بیان اینکه نمی‌توان برای بخش خصوصی تکلیف تعیین کرد، گفت: ادغام خودروسازان کوچک در یکدیگر تنها یک توصیه است تا با عملیاتی شدن آن سرمایه‌گذاری‌های خودروسازان متمرکز شود.
سیدرضا نوروز زاده افزود: ادغام خودروسازان کوچک تنها توصیه وزیر صنعت، معدن و تجارت بود که این تکلیف برای آنها به‌شمار نمی‌آید.
رئیس هیات عامل ایدرو سپس با بیان اینکه ادغام واحدهای کوچک تولیدی در یکدیگر یک رویه مرسوم در دنیا به‌شمار می‌آید، اظهار کرد: این روش سبب می‌شود تا واحدها از توانمندی‌های یکدیگر استفاده کرده و هزینه کاهش و کیفیت افزایش یابد تا بتوانند در بازارهای هدف ورود کنند.
چندی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت از ادغام خودروسازان کوچک ظرف 3 تا 4 سال آینده خبر داد و گفت: ساماندهی و ادغام خودروسازان جزو سیاست‌های اعلامی وزارت صنعت، معدن و تجارت است که باید مقدمات آن فراهم شود، اما به سرانجام رساندن این ادغام، یک کار زمان بر است، ولی معتقدیم موفق می‌شویم.
رئیس هیات عامل ایدرو سپس با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت قطعه سازان و تولیدکنندگان داخلی استفاده بهینه کرد، گفت: خودروسازان جهانی هم اکنون به سمت طراحی و تولید مگاپلتفرم حرکت می‌کنند؛ یعنی پلتفرم‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که قابل تبدیل به کلاس A به B و B به C هستند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال تصریح کرد: البته در ایران سرمایه‌گذاری‌های مشترک به دلیل آنکه اختیارات مدیران مقداری کمتر می‌شود یا نیاز به دقت و وقت‌گذاری بیشتری دارند و ریسک هم باید بپذیرند با مقاومت مواجه می‌شود، ولی امیدواریم این قسمت از فرهنگ سرمایه‌گذاری مشترک در کشور ورود پیدا کند و نهادینه شود.
به گزارش ایرنا، نوروز زاده همچنین درخصوص اینکه خودروساز واقعی در مقیاس کوچک نداریم و آنچه هست مونتاژکار خودروهای چینی هستند، گفت: مونتاژ خودروهای چینی یک واقعیت ملموس در کشور است، اما خودروسازان کوچک در کشور وجود دارند و در شهرهایی همچون سمنان و تبریز و شمال در حال فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: آنچه وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص ادغام خودروسازان کوچک به آن اشاره کردند، در واقع توصیه‌ای است تا خودروسازان کوچک سرمایه‌های پراکنده خود را متمرکز کنند، هرچند اجرای آن خیلی سخت است.

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 2 + 8
ارسال
نمایش نظرات