\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۳/۱۲/۵ - ۰۹:۲۵
شناسه خبر : 415
توضیحات رییس گمرک درباره واردات خودرو
مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک درباره واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی توضیح می‌دهد.

مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک درباره واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی توضیح می‌دهد.
یکی از اقدامات دولت یازدهم در ابتدای کار، ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی به بالا بوده و تاکنون نیز اجرای این سیاست ادامه دارد. اما این سوال امروز مطرح است که آیا در سال 1394 نیز واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی ممنوع خواهد بود؟ مسعود کرباسیان، رییس‌کل گمرک در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین در این باره توضیح می‌دهد: «این‌که خودروهای 2500 سی‌سی به بالا ممنوع شده، تصمیمی است که گرفته شد و قرار نیست خودروهایی با این حجم موتور وارد کشور شوند.»

به گفته وی، «ما همین الان هم شاهد برخی از خودروها هستیم که تقریبا نزدیک به خودروهای 2500 سی‌سی هستند و حالا با 100 یا 200 سی‌سی کمتر وارد می‌شوند، اما همان جنبه تفاخر دارند؛ ضمن این‌که ورود این خودروها در مناطق آزاد مستثنی است.»

رییس‌کل گمرک با بیان این‌که من نمی‌دانم در آینده چه تصمیمی برای این خودروها گرفته خواهد شد، تصریح می‌کند: «البته ما نباید تا این حد منابع‌مان را برای واردات خودرو هدر می‌دادیم و نباید این کار را انجام داد.»

کرباسیان عنوان می‌کند: «درست است برخی از افراد پول‌های کلان دارند، اما این پول‌ها باید صرف بخش‌های دیگر دیگر می‌شد.»

وی با ذکر این نکته که شما واقعا اگر یک پولی گیرتان بیاید، پس‌انداز نمی‌کنید؟ متذکر می‌شود: «ما نباید این سیاست را می‌گذاشتیم که تا این حد مصرف‌زدگی عام شود و جلوه مصرف و فاصله طبقاتی و شکاف طبقاتی به‌گونه‌ای باشد که عده‌ای گرفتار مشکلات جدی شوند.»

رییس‌کل گمرک با بیان این‌که اولویت دولت باید سلامت جامعه و بیمه خدمات درمانی باشد، یادآور می‌شود: «ما منابع مالی زیادی داشتیم و خیلی از پول‌هایی که صرف واردات خودرو شد را می‌توانستیم در بخش خدمات درمانی صرف کنیم.»

به گفته وی، «من زمانی که به گمرک آمدم، 6 ماه دارو در گمرک مانده بود. ای کاش 6 ماه خودرو در گمرک می‌ماند و دارو وارد جامعه می‌شد.»

وی با بیان این‌که من دلم می‌خواهد یک کسی بیاید و از بخش خدمات درمانی حمایت کند و دغدغه دارو مردم را داشته باشد، تاکید می‌کند: «واقعا دولت یازدهم یک نوع جرأت به خرج داده و سعی می‌کند با تعامل با مردم کار خود را پیش ببرد.»

رییس‌کل گمرک در پاسخ به این پرسش که آیا خودرویی بوده که آمده باشد، اما برگشت داده شود؟ متذکر می‌شود: «ما خودرو برگشتی نداشتیم، ولی سازمان اموال تملیکی دارد تمهیداتی را می‌بیند که نسبت به مرجوع شدن آنها اقدام شود، یعنی حتی خود سازمان اموال تملیکی فکر کند به خارج بفروشد.»

کرباسیان خاطرنشان می‌کند: «عزم جدی دولت این است که خودروها را وارد کشور نکند. دولت این تصمیم را گرفته و تصمیمش هم درست است.»

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 2 + 2
ارسال
نمایش نظرات