\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۴/۱/۱۸ - ۱۳:۳۰
شناسه خبر : 459
نگرانی فعالان صنعت خودرو از برداشته شدن تحریم ها:
می ترسیم خودروسازی مونتاژکاری شود!
دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه نگرانی وجود دارد که با لغو تحریم ها منابع مالی در مسیر درستی هزینه نشود، افزود: نباید مانند گذشته به افزایش واردات و مونتاژ کاری بپردازیم.

دبیر انجمن قطعه سازان با بیان اینکه نگرانی وجود دارد که با لغو تحریم ها منابع مالی در مسیر درستی هزینه نشود، افزود: نباید مانند گذشته به افزایش واردات و مونتاژ کاری بپردازیم.

ساسان قربانی با اشاره به اینکه هنوز توافقات مذاکرات گروه 1+5 در سوئیس وارد مرحله اجرایی نشده است، گفت: البته قرائت همین بیانیه و زمزمه های لغو تحریم‌های بین المللی شرکت های خودروساز خارجی را برای مطالعات اولیه وضعیت صنعت خودرو و افزایش حجم همکاری خود با صنعتگران ایرانی ترغیب می‌کند.

او با بیان اینکه این نگرانی وجود دارد که با لغو تحریم‌ها منابع مالی در مسیر درستی هزینه نشود، گفت: نباید مانند گذشته به افزایش حجم واردات و مونتاژ کاری بپردازیم بلکه باید تلاش خود را برای توسعه تولید و تکنولوژی متمرکز کنیم.

دبیر انجمن قطعه سازان گفت: افزایش واردات و مونتاژ کاری چیزی جزء وابستگی بیشتر به تولیدات خارجی را به دنبال ندارد و حرکت صنعت خودرو را برای ارتقای تکنولوژی کند خواهد کرد.

قربانی با اعلام اینکه باید منابع مالی را به سمت سرمایه گذاری و تأسیس کارخانجات بیشتر هدایت کنیم، گفت: صنعت قطعه سازی توانایی و بستر لازم را برای تولید انواع قطعات دارد. به نحوی که در انواع خودروهای تولیدی کشور 60 درصد قطعات داخلی هستند؛ البته باید این نکته را تأکید کنم که باید به تولید قطعاتی که صرف اقتصادی دارند توجه بیشتری داشته باشیم.

او در ادامه به محدودیت های شرکت های خارجی برای همکاری با خودرسازان کشور اشاره کرد و گفت: با رفع محدودیت‌ها همکارهای خود را با شرکای خود افزایش خواهیم داد اما به طور حتم همکاری ها مانند گذشته و بیشتر به نفع آنها نیست.)  منبع خبرآنلاين)

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 1 + 2
ارسال
نمایش نظرات