به نظر می رسد فقدان سیاست کلی حاکم بر توسعه صنعت خودرو و نبود برنامه های راهبرد مشترک در صنایع خودرو سازی و قطعه سازی درسطوح ممختلف ، ادغام شرکت های طراحی مهندسی ، ادغام سازندگان کوچک و عدم شکل گیری مرکز جامع تحقیق و توسعه و نبود بانک اطلاعاتی جامع قطعات خودرو های هم کلاس از جمله مهمترین چالش های یش روی سیاست تعمیق ساخت داخل در صنعت خودروی کشور است . مطالعه آسیب شناسی سیاست ساخت داخل درصنعت خودرو سازی کشور و بررسی تجارب دو کشور چین و ترکیه نشان می دهد که سیاست برند داخل خودرو های تولیدی و تغییرات مداوم و به روز نگه داشتن آن ، افزایش بهره وری نیروی انسانی ، وضع تعرفه های موثر به صورت هدفمند و غیر دایم ُ تعامل با برند های معتبر ، جذب دانش روز ، وضع قوانین و مقرارت حمایتی دررشد و توسعه صنعت خودرو سازی و قطعه سازی باید مورد توجه قرار گیرد . برای اطلاع بیشتر از مطالعات آسیب شناسی سیاست های ساخت داخل خودرو در ایران به فایل ضمیمه مراجعه نمایید