\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۴/۱/۲۹ - ۱۸:۲۹
شناسه خبر : 524
راهنمای خرید خودرو شاسی بلند
از بازار خرید و فروش شاسی‌بلندهای کوچک یا همان کراس اوورها، باید به عنوان پرفروش‌ترین بازار میان خودروهای شاسی‌بلند نام برد.

از بازار خرید و فروش شاسی‌بلندهای کوچک یا همان کراس اوورها، باید به عنوان پرفروش‌ترین بازار میان خودروهای شاسی‌بلند نام برد.
به گزارش  بازار خبر کلاسی که در ایران با خودروهایی نظیر کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، نیسان قشقایی و سوزوکی گرندویتارا شناخته می‌شود و تنوع قابل قبولی دارد. در‌ این میان، سوزوکی گرندویتارا را باید به عنوان یکی از پرفروش‌ترین و به اصطلاح، عامه‌پسندترین اعضای‌ این کلاس در ایران برشمرد. سوزوکی گرند ویتارا هم‌زمان در کشورهای ژاپن، آمریکا، ‌اندونزی و اسپانیا تولید می‌شود.‌ این خودرو در ژاپن با نام اسکودو و در آمریکای شمالی با نام ساید کیک شناخته می‌شود.

این مدل از ویتارا، در واقع نسل سوم‌ این شاسی‌بلند محبوب است که حضور آن در ایران، در سال ۸۶ و با واردات مدل‌های ۲لیتری آغاز شد. از سال ۸۸ نیز، ایران خودرو که تا پیش از‌ این ویتارا را به صورت ساخته شده وارد می‌کرد، مونتاژ آن را در کشور اغاز کرد. در سال ۲۰۰۸ نمونه فیس لیفت شده ویتارا از سوی سازنده معرفی شد، این خودرو در نمای ظاهری تغییر چندانی به خود ندیده بود، اما مهم‌ترین تغییر آن، استفاده از موتور ۲.۴لیتری با کد j24B به جای پیشرانه نسبتا ضعیف ۲لیتری بود. در سال ۸۹ تولید مدل ۲لیتری در کشور متوقف و نمونه ۲.۴لیتری جایگزین شد. از مهم‌ترین تفاوت‌های ظاهری مدل جدید، می‌توان به گرافیک متحول شده چراغ‌های جلو و راهنمای روی آینه‌های جانبی اشاره کرد.

طراحی گرند ویتارا در کل ساده و هماهنگ است، اما رنگ و لعاب و زرق وبرق رقبای کره‌ای‌‌ها را ندارد.‌ این مساله در بحث طراحی اتاق و فهرست آپشن‌ها نیز خود را نشان می‌دهد، و‌ اینجاست که دلیل تفاوت قیمت چند ده میلیونی میان گرند ویتارا و رقبای کره‌ای، بیشتر خود را نشان می‌دهد. ویتارا ۲.۴لیتری در دو سطح تجهیزات ۵ و ۸ عرضه می‌شود. در میان فهرست آپشن ها، جای خالی سانروف بسیار احساس می‌شود. اما بحث فنی جایی است که ویتارا می‌تواند برای کره‌ای‌ها دردسرساز شود. مدل ۲.۴لیتری با دو گیرباکس ۵سرعته دستی و ۴سرعته اتوماتیک در کشور عرضه می‌شود. مهم‌ترین نقطه قوت ویتارا، قابلیت تنظیم حالت‌های انتقال قدرت گیرباکس کمکی، در سه برنامه مختلف است.

که رقبای کره‌ای از نبود دنده سنگین در مقابل ویتارا رنج می‌برند و همیشه در حالت چهار چرخ متحرک حرکت نمی‌کنند. از دیگر نکات جالب ویتارا، می‌توان به کلید at power اشاره کرد که با فشردن آن، گشتاور و دور موتور در دنده‌های مختلف بالا می‌رود. اما با توجه به ارتفاع کم از سطح زمین و سیستم فنربندی، از‌ این کراس اوور ۱۷۰ اسب بخاری، نمی‌توان انتظار قابلیت مناسب آفرود و پیمودن مسیرهای بسیارناهموار را داشت.‌ این در حالی است که در مسیرهای هموار و جاده‌ای، ویتارا خودروی پرشتابی نشان می‌دهد.

سیستم تعلیق‌ این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مستقل چند اتصالی است، سیستم تعلیق ویتارا چندان نرم عمل نمی‌کند و برخی ضربات را به داخل کابین منتقل می‌کند. هم‌چنین صداهای اضافی داخل کابین، از دیگر نکات منفی ویتارا به شمار می‌آیند. از دیگر نقاط قوت ویتارا نسبت به رقبای وارداتی‌اش، می‌توان به ارزان‌تر بودن و در دسترس بودن لوازم جانبی اش اشاره کرد.

مهم‌ترین ویژگی

سواری گرند ویتارا با هر موتوری، هیچ گاه حس شاسی بلند سواری به شما نخواهد داد

پیشهاد نهایی

سوزوکی ویتارا با قیمتی پایین تر از رقبایی نظیر اسپرتیج و توسان ، از دایره وسیع تر خریداران برخوردار است. همچنین با توجه به مونتاژ آن در داخل کشور، وضعیت بهتری در زمینه خدمات پس از فروش و قیمت لوازم جانبی دارد، اما طراحی ظاهری و فهرست امکانات آن یک سر و گردن از کره ای ها پایین تر است.

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 8 + 1
ارسال
نمایش نظرات