\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۳/۷/۱۷ - ۱۰:۴۹
شناسه خبر : 56
پژو به ایران می آید
سخنگوی شرکت پژو- سیتروئن گفت که کارلوس تاوارس، مدیر عامل این شرکت، با مسؤولان عالی رتبه ایران در پاریس دیدار کرده تا بتواند در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات فعلی درخصوص پرونده هسته ای تهران، مقدمات بازگشت این سازنده فرانسوی به ایران را فراهم سازد.

به گزارش افکارنیوز به نقل از لوپوئن؛ شرکت پژو در فوریه ۲۰۱۲ به دنبال تشدید تحریم های بین المللی علیه تهران به فعالیت های خود در ایران خاتمه داد.

تاوارس و ژان کریستف کمار، مدیر خاورمیانه و آفریقای شرکت پژو، با محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنایع، و هاشم یکه زارع، رییس شرکت ایران خودرو، در حاشیه روز جهانی اتومبیل در پاریس ملاقات کردند.

به گفته همان منبع، "آنها به فرض مثبت بودن نتیجه مذاکرات، دورنمای همکاری استراتژیک بر پایه تأسیس یک شرکت مشترک در ایران را بررسی کردند".

شرکت پژو در ماه ژوئیه اعلام کرده بود که درنظر دارد مباحثاتی را آغاز کند تا "در صورتی که شرایط مهیا باشد"، فعالیت های خود در ایران را از سر گیرد.

مذاکرات بین جمهوری اسلامی و گروه شش کشور در جریان است و دو طرف در تلاش اند تا برای پرونده هسته ای ایران که از ده سال پیش تاکنون بر روابط بین المللی سایه افکنده، به راه حلی دست پیدا کنند.

مذاکرات بی وقفه اواخر ماه سپتامبر در نیویورک به نتیجه رضایت بخشی منجر نشد و این درحالی است که گروه شش کشور و ایران در ماه ژوئیه تاریخی را برای رسیدن به توافق نهایی مشخص کردند: ۲۴ نوامبر.

مسأله غنی سازی اورانیوم و لغو تحریم های اقتصادی بین المللی دو موضوع مهم در اختلافات میان طرفین اند.

قدرت های جهانی و اسراییل مظنون به آنند که تهران درتلاش برای دستیابی به سلاح اتمی می باشد و تهران نیز همواره این اتهام را رد کرده است.

شرکت پژو در تولید پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ یکی از شرکای مهم ایران خودرو به حساب می آمد و سهم بزرگی را در بازار اتومبیل ایران دراختیار داشت.

پژو که از سال های ۱۹۹۰ در ایران حضور دارد در بهار ۲۰۱۲ یکی از مهم ترین بازارهای خود را پس از اعلام تحریم های جدید ازسوی کشورهای غربی علیه تهران رها کرد. این شرکت سال گذشته ۴۵۸ هزار اتومبیل در ایران به فروش رساند و خروجش از ایران باعث شد تا بین سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ صدها میلیون یورو درآمد را ازدست بدهد.

ایران که دارای جمعیتی معادل ۷۷ میلیون نفر می باشد، یکی از بازارهای مهم در بخش اتومبیل محسوب می شود.

پروژه ایران این است که تولیدات محلی [یک ممیز ۶ میلیون خودرو در سال ۲۰۱۱ و ۸۰۰ هزار خودرو در سال ۲۰۱۳] را گسترش دهد. هدف این است که تولیدات تا چند سال آینده به ۲ میلیون خودرو در سال برسد.

پس از بهتر شدن شرایط بازار خودرو، مجدداً پژو به ایران آمده و گویا با همکار قدیمی خود آشتی کرده و قرار است دو محصول جدید را روانه خط تولید ایران خودرو کند.

به گزارش کار پرس به نقل از ایسنا، روزهایی بود که شرایط بازار خودرو بسیار وخیم شده بود و دوست قدیمی ایران‌خودرو یعنی پژو این خودروساز داخلی را رها کرد و این شرکت را در آن روزهای سخت تنها گذاشته بود.

حال پس از بهتر شدن شرایط بازار خودرو مجدداً همین دوست قدیمی به ایران آمده و گویا با همکار قدیمی خود آشتی کرده و قرار است دو محصول جدید را روانه خط تولید ایران خودرو کند. یکی از این دو محصول خودروی سدان «پژو 301» است.

در نگاه اول کاملاً مشخص است که طراحی «پژو 301» محتاطانه بوده و هیچ هیجانی در آن دیده نمی‌شود و سعی شده طیف وسیعی از مشتریان را تنها راضی نگه دارد. زیر در پوش موتور 301 سه نوع موتور قابل نصب است.

پیشرانه 1.2 لیتری VTi با توان تولید 72 اسب بخار، پیشرانه 1.6 لیتری VTi با توان تولید 115 اسب بخار و پیشرانه 1.6 لیتری HDi با توان تولید 92 اسب بخار که ایران خودرو اعلام نکرده که کدام پیشرانه را قصد دارد بر روی خط تولید خود ببرد. حال بیایید خوش‌بین باشیم و فرض کنیم که ایران خودرو قوی‌ترین موتور یعنی نمونه 1.6 لیتری VTi را روانه بازار خواهد کرد.

با این فرض پیشرانه پژو 301 چهار سیلندر 16 سوپاپه خواهد بود که دقیقاً 1587 سی‌سی حجم دارد و می‌تواند حداکثر 115 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 150 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه را تولید کند.

اگر پژو 301 به گیربکس خودکار مجهز شود مصرف آن به صورت ترکیبی 7.6 لیتر خواهد بود و اگر گیربکس دستی روی آن نصب شود 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند.

در مورد ابعاد و مشخصات این خودرو باید گفت که پژو 301 دقیقاً 4442 میلیمتر طول، 1748 میلیمتر عرض و 1476 میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله دو محورش 2652 میلیمتر است. وزن این خودرو نیز (با گیربکس خودکار) دقیقاً 1501 کیلوگرم است و 53 لیتر حجم باک بنزین است.

از نظر امکانات و تجهیزات رفاهی این خودرو در سطح‌های مختلفی عرضه می‌شود و می‌توان روی آن تجهیزاتی مثل رینگ‌های آلومینیومی 15 یا 16 اینچی، سانروف، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارت موتور، روکش چرمی صندلی‌ها و غربالک فرمان، سیستم تهویه مطبوع با قابلیت تنظیم دستی یا خودکار، کیسه‌های هوای جانبی و جلویی و پرده‌ای، سنسور عقب و سیستم‌های ترمز و پایداری ABS، EBD، HBA، TCS و ESC قابل نصب است که البته بعضی از آن‌ها به صورت استاندارد روی آن قرار ندارند و باید به صورت سفارشی نصب شوند.

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 10 + 8
ارسال
نمایش نظرات