\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۴/۳/۲ - ۱۴:۵۷
شناسه خبر : 631
مشاور انجمن خودروسازان:
خودروسازان درگیر حاشیه‌های فوتبالی نشوند
داوود میرخانی رشتی اظهار کرد: نظر شخصی من این است که مدیران ایران خودرو و سایپا تمایلی به شرکت در مزایده خرید استقلال و پرسپولیس نداشتند اما به دلیل تحکم صورت گرفته مجبور به این کار شده‌اند.

داوود میرخانی رشتی اظهار کرد: نظر شخصی من این است که مدیران ایران خودرو و سایپا تمایلی به شرکت در مزایده خرید استقلال و پرسپولیس نداشتند اما به دلیل تحکم صورت گرفته مجبور به این کار شده‌اند.
مشاور انجمن خودرو سازان با بیان اینکه چنین اقداماتی در دولت‌های گذشته مانند اجبار به ایجاد سایت تولید خودرو در ونزوئلا دیده شده بود، خاطرنشان کرد: با خرید استقلال و پرسپولیس از این پس خودروسازان به جای کار صنعتی و تولید باید به دنبال پاسخگویی درباره رفتار و عملکرد فوتبالیست‌ها و حواشی متعددی مانند خالکوبی و دیگر رفتارهای آنها به افکار عمومی، دولت و مجلس باشند.
او خاطرنشان کرد: با خرید استقلال توسط شرکت سرمایه‌گذاری سمند که از زیرمجموعه‌های سودده ایران خودرو است باید انتظار داشته باشیم که با هزینه‌های آشکار و پنهان تیم استقلال، این شرکت سرمایه‌گذاری نیز زیان‌ده شده و عملکرد مالی ایران خودرو را تحت‌ تاثیر قرار دهد.
میرخانی رشتی با بیان اینکه سایپا سال گذشته 900 میلیارد تومان زیان داد و امسال نیز زیان‌ده خواهد بود، تصریح کرد: سایپا 3000 میلیارد تومان بدهی انباشته دارد بنابراین چرا باید خود را درگیر خرید میلیارد تومانی یک باشگاه فوتبال زیان‌ده با زیان انباشته و هزاران حاشیه کند.
وی ادامه داد: در این شرایط از رییس شورای رقابت به عنوان متولی قیمت‌گذاری خودرو می‌پرسم که آیا خودروسازان باید به دستور صادر شده تمکین کنند و اگر جواب مثبت است هزینه‌های آن از چه منبعی باید تامین شود و آیا شورای رقابت اجازه می‌دهد هزینه خرید باشگاه‌های فوتبال از طریق افزایش هزینه‌های تولید و از جیب مردم جبران شود؟
مشاور انجمن خودروسازان افزود: با خرید دو باشگاه فوتبال هزینه‌های آن به مصرف‌کنندگان منتقل خواهد شد، زیرا دو خودروساز بزرگ دو شرکت بورسی بوده و باید افزایش هزینه‌ها را از طریق فروش محصولات خود جبران کنند.
وی اظهار کرد: با شناختی که از سوابق و دید صنعتی وزیر صنعت، معدن و تجارت دارم وی نیز با این کار موافق نبوده، ولی با این حال دستوراتی در این زمینه وجود داشته است.
به گزارش ایسنا، میرخانی رشتی با بیان اینکه این کار خودروسازان مصداق آن مثل معروف است که "موش به سوراخ نمی‌رفت جارو به دمش می‌بست"، خاطرنشان کرد: دو خودروساز بزرگ مشکلات زیاد و راه طولانی برای بهبود عملکردهای خود در پیش دارند، بنابراین در این وضعیت چگونه می‌خواهند خود را درگیر حاشیه‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کنند.

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 5 + 6
ارسال
نمایش نظرات