\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۴/۳/۲۳ - ۱۱:۰۲
شناسه خبر : 665
جزئیات واردات خودروی لوکس در ۶ سال اخیر
سازمان توسعه تجارت، جزئیات واردات خودروی لوکس در ۶ سال اخیر را اعلام کرد.

سازمان توسعه تجارت، جزئیات واردات خودروی لوکس در ۶ سال اخیر را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان توسعه تجارت در گزارشی اعلام کرد: کمتر از نیم درصد (۲ دهم درصد) از کل واردات خودرو در سال ۱۳۹۳ به خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی. سی اختصاص داشته است.

سال گذشته از محل مصوبات دولت قبل، ۷۱۱ دستگاه خودرو با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سی. سی به ارزش ۲۹.۵ میلیون دلار وارد شد که ۵۰۰ مورد آن به ارزش ۱۸.۹ میلیون دلار به نیروی انتظامی و بنزهای پلیس و ۲۵ مورد آن به ارزش ۷۵۰ هزار دلار به سفارتخانه‌های خارجی تعلق داشت.

مجموع واردات این نوع خودروها در سال گذشته بدون احتساب خودروهای نیروی انتظامی و خودروهایی با پلاک دیپلماتیک، ۱۸۶ دستگاه به ارزش ۹.۸۵ میلیون دلار است.

بر پایه گزارش سازمان توسعه تجارت، واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی. سی در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ در مجموع ۹۵ هزار و ۶۷۳ دستگاه بوده که باعث خروج بیش از ۲ میلیارد و ۵۱۰ میلیون دلار ارز از کشور شده است.

براساس گزارش سازمان توسعه تجارت، میزان واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی. سی در فاصله سال‌های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ به تفکیک برندهای مشهور به این شرح است: پورشه ۱۸۱۷ دستگاه به ارزش ۱۷۱.۹ میلیون دلار، لکسوس ۵۷۲۲ دستگاه به ارزش ۲۰۲.۵ میلیون دلار، مازاراتی ۶۲ دستگاه به ارزش ۷.۸۸ میلیون دلار، بنز ۵۶۷۶ دستگاه به ارزش ۳۶۱ میلیون دلار و سایر برندهای دیگر ۸۲ هزار و ۳۹۷ دستگاه به ارزش یک میلیارد و ۷۸۹ میلیون دلار.

در سال گذشته به تفکیک برندهای مذکور، ۱۸ دستگاه پورشه به ارزش ۱.۹ میلیون دلار، ۳۰ دستگاه لکسوس به ارزش ۱.۲۲ میلیون دلار، ۱۲ دستگاه مازاراتی به ارزش ۱.۱ میلیون دلار، ۳۴ دستگاه بنز به ارزش ۳.۳ میلیون دلار و ۹۲ دستگاه با برندهای دیگر به ارزش ۲.۳۲ میلیون دلار به کشور وارد شده است.

در سال ۱۳۹۳ میزان واردات این نوع خودروها به کل واردات خودرو ۲ دهم درصد بود در حالی که این میزان در سال ۱۳۹۲ به ۵.۲ درصد، در سال ۱۳۹۱ به ۳۷ درصد، در سال ۱۳۹۰ به ۴۸.۷ درصد و در سال ۱۳۸۹ به ۵۶.۲ درصد می‌رسد. در سال ۱۳۸۸ نیز آمار واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی. سی به کل واردات خودرو در آن سال به بالاترین سطح خود یعنی ۷۵.۸ درصد رسید
 

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 2 + 5
ارسال
نمایش نظرات