\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۴/۳/۲۳ - ۱۱:۲۷
شناسه خبر : 666
یک کارشناس صنعت خودرو مطرح کرد
قیمت دو برابری خودرو در ایران نسبت به همسایگان
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت خودروهای وارداتی در ایران به طور میانگین دو برابر نرخ این محصولات در کشورهای همسایه است.

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: قیمت خودروهای وارداتی در ایران به طور میانگین دو برابر نرخ این محصولات در کشورهای همسایه است.

 

فربد زاوه در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تعرفه موثر واردات خودرو به کشور برای خودروهای با سطح قیمتی متوسط (20 هزار دلار) به طور میانگین بیش از صد درصد است.

 

وی با بیان اینکه 45 درصد تعرفه گمرکی واردات خودرو است، خاطرنشان کرد: 10 درصد ارزش خودرو نیز بابت هزینه‌های شماره‌گذاری از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی دریافت می‌شود.

 

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: 9 درصد ارزش خودرو مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بوده و 4.5 درصد نیز مالیات و عوارض شماره‌گذاری برای دارایی و شهرداری است.

 

وی افزود: به طور میانگین نیز حدود 16 میلیون تومان بابت هزینه‌های اسقاط خودروهای فرسوده از هر دستگاه خودروی وارداتی دریافت می‌شود که این مبلغ حدود 30 درصد ارزش گمرکی یک خودروی 20 هزار دلاری است.

 

زاوه با بیان اینکه مجموع این هزینه‌ها قیمت خودروهای وارداتی در ایران را به طور میانگین به دو برابر نرخ این محصولات در کشورهای همسایه افزایش می‌دهد، تصریح کرد: به عنوان مثال یک خودروی 20 هزار دلاری (66 میلیون تومان) به قیمت حدود 140 میلیون تومان در ایران عرضه می‌شود.

 

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 10 + 1
ارسال
نمایش نظرات