\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۴/۴/۳۰ - ۱۴:۵۳
شناسه خبر : 739
پایان یکه‌تازی لوکس‌سواران
وارداتی‌ها نگران افت قیمت و لوکس‌سواران منتظر گشایش‌های جدید در واردات خودرو هستند. موج جدیدی از فروش خودروهای وارداتی هم به راه افتاده است.

 وارداتی‌ها نگران افت قیمت و لوکس‌سواران منتظر گشایش‌های جدید در واردات خودرو هستند. موج جدیدی از فروش خودروهای وارداتی هم به راه افتاده است.
به گزارش خبرنگار مهر، چند سالی هست که خودروهای لوکس یکه‌تازان ویراژ در خیابان‌های تهران هستند. رقبای آنها را هم چینی‌هایی تشکیل می‌دهند که اگرچه ظاهری کپی‌کارانه از همین خودروها دارند اما باطنشان چیز دیگری می‌گوید.
اکنون اما با آغاز رفت و آمدهای خارجی‌ها و اطمینان آنها از توافق اخیر هسته‌ای، نمایشگاه‌داران خودرو نگران‌تر از همه هستند. آنها می‌گویند که این روزها مشتریانشان دلواپس‌تر از گذشته هستند و دغدغه دارند که با ورود خودروهای جدیدی که قرار است میان ایران و سایر کمپانی‌های مطرح دنیا تولید شود، قیمت خودروهایشان افت شدیدی پیدا کند.
آنچه که البته به این نگرانی رنگ و بوی تازه ای داده، گفته‌های محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در روزهای گذشته است که به صراحت اعلام کرده با توافق هسته‌ای، قیمت خودروهای خارجی باید سیر نزولی را آغاز کند. اگرچه او معتقد است که اتفاق خاصی در بازار خودروهای داخلی نیفتاده است و قرار هم نیست که انتظار کاهش قیمت خودروهای داخلی را داشت اما به صراحت اعلام کرده که با کاهش احتمالی نرخ ارز بعد از توافق، قیمت خودروهای خارجی باید حتما و حتما کاهش یابد.
در این راستا، فعالان بازار خودرو می‌گویند که همین گفته‌های وزیر بر بازارشان اثر داشته و بیشتر افرادی که به نوعی خودروهای خارجی در اختیار دارند و قصد تعویض آن را داشته‌اند، نگران از احتمال کاهش قیمت، به نمایشگاه مراجعه می‌کنند و خودروهای خود را برای فروش می‌گذارند. آنها می‌گویند که این روزها، رفت و آمدها برای فروش خودروهای خارجی شدت بیشتری داشته و اگرچه بازار همچنان راکد است اما حضور متقاضیان در این نمایشگاه‌ها، بازار را به تحرک وا داشته است.
البته حال و روز این روزهای خودروهای وارداتی را هم می‌توان به خوبی از شمار خودروهایی که این روزها جلوی نمایشگاه‌های اتومبیل صف کشیده و بر سر خود تابلوی فروش را دارند، به خوبی حس کرد. اینجا است که به نظر می‌رسد چرخ خودروهای وارداتی در چاله توافق افتاده است.
نکته دیگری که در این میان از سوی مردم عنوان می‌شود، این است که با ورود و مذاکره خودروسازان خارجی برای تولید در ایران، آنها هم می‌توانند خودروی خوب خارجی سوار شوند و این پایانی بر یکه‌تازی لوکس‌سواران در خیابان‌ها و اتوبان‌ها است. آنها معتقدند که اگر کمپانی‌های مطرح دنیا، خودروهای جدید و روز دنیا را در ایران تولید مشترک داشته باشند، به طور قطع بیشتر مردم می توانند این خودروها را خرید کنند و بنابراین، دیگر شاهد این نخواهیم بود که عده ای خاص، خودروی خارجی سوار شوند.
به هرحال به نظر می‌‌رسد آینده بازار خودرو در ایران روشن است و اگر خودروسازان خارجی، مدل‌های جدیدی از تولیدات خود را در کمپانی‌های خودروسازی ایران تولید کنند، خیابان‌های کشور رنگ و روی جدیدی خواهد دید که شاید دیگر، تفاوت حضور خودروهای داخلی و خارجی در آن کمتر به چشم آید. چرا که سال ها است که چشم مردم، از دیدن خودروهای تکراری ایرانی خسته شده است.
قیمت انواع خودروهای وارداتی در بازار
هم اکنون قیمت هر دستگاه هیوندایی ولستر ۱۱۸ میلیون تومان، سوناتا ۱۴۲ میلیون تومان، سانتافه ۱۶۶ میلیون تومان، النترا ۱۱۱ میلیون تومان، توسان ۱۴۳ میلیون تومان، پورشه کاین ۸ سیلندر یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، پورشه ماکان ۲۰۱۵ حدود ۸۷۰ میلیون تومان، پورشه پانامرا یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان است.
قیمت هر دستگاه مرسدس بنز c۲۰۰ حدود ۳۰۰ میلیون تومان، مرسدس بنز e۴۰۰ حدود ۳۶۰ میلیون تومان، مرسدس بنز s۳۰۰ حدود ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان است. قیمت هر دستگاه تویوتا یاریس ۱۰۸ میلیون تومان، تویوتا کرولا ۱۰۸ میلیون تومان، لندکروز ۵۷۰ میلیون تومان، هایلوکس ۱۴۵ میلیون تومان، بی ام و M۶ یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، بی ام و Z۴ حدود ۴۱۰ میلیون تومان، بی ام و X۳ حدود ۴۴۰ میلیون تومان، بی ام و X۵ حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت هر دستگاه سوبارو فارستر ۲۱۳ میلیون تومان، میتسوبیشی میراژ ۶۷ میلیون تومان، لنسر اتومات ۸۹ میلیون تومان، اوتلندر ۲۰۱۵ معادل ۱۶۶ میلیون تومان، ولوو C۳۰ حدود ۱۹۶ میلیون تومان است. قیمت هر دستگاه مازراتی گیبلی یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان، مازراتی گرن کاپریو ۲۰۱۴ یک میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان است.

هر دستگاه آلفارومئو جولیتا ۱۶۲ میلیون تومان، آلفارومئو میتو ۱۳۵ میلیون تومان، جیلی امگراند صندوقدار اتومات ۷۹ میلیون تومان، رنو اسکالا ۱۰۲ میلیون تومان، رنو فلوئنس دستی ۸۳ میلیون تومان، رنو سفران ۱۲۶ میلیون تومان، رنو داستر ۹۷ میلیون تومان، سانگ یانگ کوراندو ۱۲۶ میلیون تومان، سانگ یانگ اکتیون ۱۱۹ میلیون تومان، لکسوس NX۲۰۰ حدود ۴۲۰ میلیون تومان است.

 

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 12 + 1
ارسال
نمایش نظرات