\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۴/۶/۱۴ - ۱۹:۰۸
شناسه خبر : 810
کدام‌ خودروساز پیشقدم کاهش قیمت میشود؟
قیمت خودروهای خارجی در 15 روز گذشته بین یک تا دو میلیون تومان کاهش یافته است و پیش بینی می شود که خودروهای داخلی نیز به تناسب کاهش قیمت خودروهای خارجی با افت قیمت مواجه شوند.

قیمت خودروهای خارجی در 15 روز گذشته بین یک تا دو میلیون تومان کاهش یافته است و پیش بینی می شود که خودروهای داخلی نیز به تناسب کاهش قیمت خودروهای خارجی با افت قیمت مواجه شوند.
به گزارش صبحانه، در حالی که شبکه های اجتماعی با وجود عذرخواهی نعمت زاده همچنان بر مواضع خود پافشاری کرده و از خرید خودرو، خودداری می کنند،برخی خودروسازان به دنبال شرایط جدیدی برای فروش محصولات خود هستند.
یک روز بعد از عذرخواهی رسمی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت،معدن و تجارت که از مواضع گذشته خود درباره خرید خودرو داخلی عقب نشینی کرد،به نظرمی رسید که بازار خودرو تحت تاثیر این سخنان قرار بگیرد.حال آنکه گزارش های میدانی  از بازار خرید و فروش خودرو حاکی است که با وجود نزدیک شدن به آخرین روزهای دور پایانی مسافرت های تابستانی،بازار خرید و فروش خودرو همچنان راکد است.
یک فروشنده خودرو در خیابان کارگر می گوید:بازار خرید و فروش خودرو از ابتدای تابستان در رکود نسبی بود، اما با مطرح شدن کمپین نخریدن خودرو خرید و فروش خودرو کاملا راکد شد.به طوری که در بنگاه ما که به طور متوسط روزانه 3 الی 5 خودرو معامله می شد،15 روز است که هیچ معامله ای صورت نگرفته است.
او با بیان اینکه رکود در بازار خودرو فقط مربوط به خودروهای داخلی نیست،تصریح کرد:رکود در بازار خودرو،سبب شده تا خرید و فروش خودروهای خارجی هم به سختی صورت بگیرد.
قیمت ها کاهش می یابد
یکی از مهمترین خواسته های کسانی که در شبکه های اجتماعی در گسترش کمپین "نخریدن خودرو" بدان تاکید دارند،کاهش قیمت محصولات داخلی است.اگرچه کیفیت و تنوع محصولات هم از دیگر خواسته های خریداران خودروست اما،آنها می گویند خودروی داخلی به دلیل کیفیت پایین و در مقایسه با انواع مشابه خارجی بسیار گران است و در نتیجه خودروسازان باید  قیمت های خود را کاهش دهند.
این درحالی است که خودروسازان هم می گویند به دلیل افزایش قیمت ارز و کاهش توان خرید مواد اولیه،ناچارند که قیمت محصولات خود را متناسب با قیمت ارز و  تورم داخلی هماهنگ کنند.
وقتی  تقاضایی برای خرید نیست و بازار در رکود کامل است،چاره ای نیست که خودروسازان به شیوه های جدیدی برای فروش محصولاتشان متوسل شوند.اولین روش فروش اقساطی محصولات است.نگاهی به آگهی فروش خودرو در روزنامه ها از یک سو و بازاریاب های فروش خودرو در فروشگاههای بزرگ از سوی دیگر نشان می دهد که خودروسازان شدیدا به تکاپو افتاده اند.
خبر آنلاین، یک فروشنده خودرو در خیابان شهید بهشتی می گوید:قیمت خودروهای خارجی در 15 روز گذشته بین یک تا دو میلیون تومان کاهش یافته است و پیش بینی می شود که خودروهای داخلی نیز به تناسب کاهش قیمت خودروهای خارجی با افت قیمت مواجه شوند.
او به بازار رقابت برای فروش محصولات مونتاژی  کره ای،چینی و فرانسوی اشاره کرد و گفت:بیشتر از همه چینی هایی که با خودروسازان ایرانی طرف قرارداد هستند،پیگیرند که قیمت های خود را کاهش دهند.اگر این اتفاق بیفتد دو خودروساز ایران خودرو و سایپا که بیشترین سهم بازار را در اختیار دارند چاره ای جز کاهش قیمت نخواهند داشت.

 

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 9 + 5
ارسال
نمایش نظرات