\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۴/۱۱/۴ - ۰۸:۳۳
شناسه خبر : 890
صدور فراخوان جدید برای پنج میلیون ایربگ مرگبار
مقامات ایمنی در آمریکا تنها چند ماه پس از تایید نهمین قربانی ایربگهای مرگبار ساخت تاکاتا، برای پنج میلیون ایربگ این شرکت ژاپنی فراخوان دادند.

مقامات ایمنی در آمریکا تنها چند ماه پس از تایید نهمین قربانی ایربگهای مرگبار ساخت تاکاتا، برای پنج میلیون ایربگ این شرکت ژاپنی فراخوان دادند.

به گزارش ایسنا، فراخوان سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا شامل ایربگهای سمت راننده بوده و برای نخستین بار خودروهای فولکس واگن و آئودی هم تحت فراخوان قرار گرفته اند. فراخوان جدید پس از کشته شدن یک راننده در تصادفی که ماه دسامبر در کالیفرنیای جنوبی روی داد و ترکیدن ایربگ عامل مرگ راننده تشخیص داده شد، اعلام شد.

تاکنون هشت نفر در آمریکا و یک نفر در خارج از این کشور بر اثر ترکیدن این ایربگهای خطرناک جانشان را از دسته داده اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بادکننده‌های این ایربگها در هنگام تصادف و باز شدن ایربگ، ممکن است با شدت زیادی منفجر شده و قطعات فلزی را ترکش وار در داخل خودرو پرتاب کنند.

تاکاتا که متهم است تلاش کرده معیوب بودن ایربگهایش را پنهان کند، به دلیل این مشکل ایمنی تاکنون ناچار شده برای حدود 28 میلیون ایربگ بکار رفته در خودروهای سراسر جهان فراخوان دهد.

این شرکت در نوامبر گذشته از سوی سازمان ملی ایمنی ترافیک آزادراه آمریکا به دلیل عدم ارایه اطلاعات مناسب و کافی درباره این ایربگها و کوتاهی در فراخوان سریع آنها پس از مطلع شدن از مشکل مذکور 200 میلیون دلار جریمه شد.

خودروسازان بر این باورند که خطر انفجار بادکننده‌های تاکاتا در صورت قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و رطوبت بالای هوا به مدت طولانی بیشتر است.

 

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 1 + 4
ارسال
نمایش نظرات