\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۴/۱۱/۵ - ۱۰:۱۳
شناسه خبر : 904
کاهش تدریجی یارانه خودروهای پاک در چین
وزیر دارایی چین اعلام کرد این کشور قصد دارد به تدریج میزان یارانه‌های اختصاص یافته به خودروهای انرژی پاک را کاهش دهد و فراهم کردن کمک مالی را پس از سال 2020 متوقف خواهد کرد.

وزیر دارایی چین اعلام کرد این کشور قصد دارد به تدریج میزان یارانه‌های اختصاص یافته به خودروهای انرژی پاک را کاهش دهد و فراهم کردن کمک مالی را پس از سال 2020 متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، لو جی‌وی در کنفرانسی در پکن اظهار کرد: شرکتهای خودروسازی چین اتکای بیش از اندازه ای به یارانه‌های دولتی دارند و دولت به جای دادن یارانه، سیستمی را بکار خواهد گرفت که مانند سیستم مورد استفاده در کالیفرنیا تولید و استفاده از خودروهای انرژی پاک را تشویق می‌کند.

دولت چین یارانه‌های سالهای 2017 و2018 را به میزان 20 درصد در مقایسه با یارانه‌های سال 2016 کاهش خواهد داد و یارانه سالهای 2019 و2020 به میزان 40 درصد کمتر از امسال خواهد بود.
شی جین پینگ، رییس جمهور چین طراحی خودروهای برقی را به عنوان یک ابتکار استراتژیک به منظور ارتقای صنعت خودرو، کاهش آلایندگی و کاهش اتکا به واردات نفت معین کرده است. دولت چین پس از اینکه مشاهده کرد کمکهای تحقیقاتی، یارانه‌های مصرفی و سرمایه گذاری در زیرساخت نتیجه بخش بوده و منجر به افزایش بیش از چهار برابری فروش خودروهای انرژی پاک در سال گذشته شده است، پشتیبانی خود را افزایش داده است.
بر اساس گزارش شرکت مشاوره گائو فنگ، چین حدود 37 میلیارد یوان (5.6 میلیارد دلار) در بخش خودروهای انرژی پاک در پنج سال گذشته سرمایه گذاری کرده است و تا سال 2020 حدود 63 میلیارد یوان دیگر فراهم خواهد کرد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، خریداران خودروهای برقی در حال حاضر بر اساس مسافتی که خودرویشان با هر بار شارژ کامل می‌تواند طی کند حداکثر 55 هزار یوان یارانه دولت مرکزی را دریافت می‌کنند. بعلاوه کاربران خودروهای انرژی پاک شامل انواع هیبریدی، دوگانه سوز هیبریدی برقی و خودروهای برقی از محدودیتهای ثبت و استفاده از خودرو معاف هستند.

با وجود این تشویق‌ها، فروش خودروهای برقی به دلیل نبود دسترسی به تسهیلات شارژ، از اهداف دولت عقب مانده است. چین ورود پنج میلیون خودروهای انرژی پاک به جاده‌ها تا سال 2020 را هدف گذاری کرده است اما سال گذشته 331 هزار و 92 دستگاه از چنین خودروهایی در این کشور به فروش رفت.
با اینهمه رشد چهار برابری تقاضا برای این خودروها در مقایسه با سال پیش به خودروسازان چینی مانند بایک موتور و BYD کمک کرده سودآوری بیشتری داشته باشند.

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 9 + 6
ارسال
نمایش نظرات