\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۳/۸/۵ - ۰۸:۳۰
شناسه خبر : 91
آشنايي با اصطلاحات فروش در شركت‌هاي خودروسازي
در بسياري موارد هنگام خريد خودرو با اصطلاحاتي مواجه مي‌شويم كه توجه به مفاهيم آن‌ها مي‌تواند در خريد خودرو كمك شاياني کند اصطلاحاتي نظير ثبت نام اينترنتي، دعوت‌نامه ، تبديل ، صلح نامه ، انصراف ، سود مشاركت ، سود تاخير و ... كه همگي جزء پارامترهاي اصلي در فرم درخواست خريد خودرو محسوب مي‌شوند .

با اين توضيح ، آگاهي از اين مفاهيم براي متقاضيان خريد خودرو ضروري بوده و يك خريد كاملا مناسب را نويد مي‌دهد .

 مقوله فروش و انجام به موقع تعهدات ثبت نام خودرو در نمايندگي‌هاي مجاز نيز يكي از پارامترهايي است كه اگر به صورت صحيح و مناسب و طبق دستورالعمل‌ها ، بخش‌نامه‌ها و آیين‌نامه‌هاي مربوطه انجام پذيرد مي‌تواند باعث جلب رضايت و خشنودي مشتريان شود . نقش نمايندگان و به خصوص مسوولان فروش نمايندگي‌ها و اهميت آگاهي آنان در امور مربوط به فروش خودرو نيز بسيار مهم و كليدي بوده و مي‌تواند كمك بسزايي به پيشرفت روزافزون صنعت خودرو و افزايش اعتبار اين صنعت مهم كشور کند.

يكي ديگر از روش‌هاي مرسوم كه اخيرا مورد توجه قرار گرفته است روش ثبت نام اينترنتي است كه در اين روش مشتري با مراجعه به درگاه اينترنتي شركت خودوسازي نسبت به ثبت‌نام و خريد خودرو اقدام مي‌کند. از الزامات اين روش داشتن كارت بانكي معتبر  با موجودي كافي جهت پرداخت وجه به صورت اينترنتي و آنلاين است. بد نيست بدانيد كه در روش اينترنتي، هر فرد با كد ملي خود فقط مي‌تواند هر شش ماه يك بار، يك دستگاه خودرو ثبت نام كند. اين تمهيد براي جلوگيري از سوءاستفاده دلالان و واسطه‌ها انديشيده شده و از چند ماه پيش در سايت فروش اينترنتي ايران‌خودرو (ikco.iranecar.com) به اجرا درآمده است.

اطلاعاتي كه در زیر مي‌آيد، به صورت عمومي در ميان خودروسازان رايج بوده و ممكن است در موقعيت‌هاي زماني مختلف و بسته به شرايط كاري فروشنده با تغييراتي همراه شود، بنابراين اگر قصد خريد داريد حتما قبل از تصميم‌گيري نهايي، براي اطلاع از آخرين روش‌هاي فروش و جزیيات دقيق آن به يكي از نمايندگي‌هاي فروش محصولات ايران‌خودرو مراجعه كنيد.

انواع مشتريان

از ديدگاه معاملات و خريد و فروش خودرو مشتريان به سه گروه تقسيم بندي مي شوند گروه اول مشتريان حقيقي هستند كه شخصا در تمامي مراحل عقد و اجراي مفاد قرارداد حضور داشته و به انعقاد قرارداد با شركت اقدام مي‏کنند . گروه دوم شامل مشتريان حقوقي هستند كه بر اساس مستندات حقوقي به عنوان نماينده و يا وكيل مشتري اصلي به شركت معرفي شده و برای عقد قرارداد و پي گيري اجراي مفاد آن اقدام مي‏کنند. مشتريان عمده گروه سوم نیز مشتريان هر شركتي را شامل مي شوند؛ اين دسته از مشتريان براي خريد عمده بيش از 300 دستگاه خودرو از شركت به صورت حقيقي و يا حقوقي عقد قرارداد مي‏کنند كه معمولا نهادها و سازمان‌هاي دولتي و حكومتي جزء اين گروه دسته بندي مي‌شوند .

 

 مدارك مورد نياز براي ثبت نام

اشخاص حقيقي بايد كپي شناسنامه ، كپي كارت ملي و مدارك مربوط به احراز محل سكونت (سند مالكيت يا اجاره‌نامه معتبر) را هنگام مراجعه به نمايندگي به همراه داشته باشند . در مورد اشخاص حقوقي نيز كپي اساس نامه شركت ، نامه معرفي نماينده ، شماره ثبت و نوع شركت (روزنامه رسمي) و مدارك مربوط به نشانی محل شركت (سند مالكيت يا اجاره نامه معتبر) بايد به هنگام مراجعه به نمايندگي يا دفتر فروش نزد نماينده حقوقي شركت خريدار باشد .

 

انواع روش‌هاي فروش

پيش فروش: نوعي از فروش است كه به صورت يك يا چند مرحله‌اي انجام مي‌شود و به مبالغ وديعه مشتري، سود مشاركت و تخفيفات احتمالي تعلق مي‌گيرد. پيش فروش معمولا به دو صورت عادي و قطعي انجام و براي آن دعو‌ت‌نامه نيز ارسال مي‌شود. پيش‌فروش عادي، به روشي از فروش اطلاق مي‏شود كه در آن قيمت خودرو نهایي قيد نشده، اما در زمان ارسال دعوت‌نامه به مشتري اعلام مي‏شود تا نسبت به واريز مابه‌التفاوت وجوهي كه قبلا واريز كرده و قيمت خودرو، اقدام كند. در اين روش، به مبالغي كه مشتري قبل از تحويل خودرو پرداخت مي‌كند، طبق قرارداد سود تعلق مي‌گيرد. اما در روش پيش‌فروش قطعي، قيمت خودرو در زمان عقد قرارداد مشخص است و حتي اگر در زمان تحويل، قيمت خودرو تغييري كرده باشد با همان قيمت قيدشده در قرارداد به مشتري تحويل خواهد شد. در اين روش، به مبالغي كه مشتري پرداخت مي‌كند، سود تعلق نمي‌گيرد.

 

فروش قطعي

به طور كلي نوعي از فروش است كه در آن قيمت خودرو به صورت كامل در زمان عقد قرارداد از طرف شركت تعيين شده و از مشتري دريافت مي‌شود و زمان تحويل آن طبق بخش نامه تعيين شده است . قيمت اعلام شده در بخش نامه با احتساب سود و تخفيفات احتمالي در نظر گرفته مي‌شود.

فروش فوري

نوعي از فروش است كه در آن پس از ثبت‌نام متقاضي در نمايندگي و يا وب سايت شركت خودروسازي ، خودرو طي مدت زمان اعلامي در بخشنامه به مشتري تحويل مي‌شود. اين مدت معمولاً 20 يا 30 روزه است. در اين نوع فروش هيچگونه سود وديعه و انصرافي به مشتري تعلق نمي‌گيرد . فروش فوري مي‌تواند از محل اماني نمايندگي، از محل رزرواسيون و يا از محل كارخانه تامين شود.

 

فروش اعتباري يا چكي

نوعي از فروش است كه در آن مشتري بخشي از بهاي خودرو را به صورت نقدي و بخشي از آن را به صورت چكي (يك يا چند چك) پرداخت مي‌کند. در زمان ثبت‌نام به صورت فروش نقد و اقساط نمايندگي بايد موارد مربوط به دريافت چك از مشتريان از قبيل صدور چك‌ها در وجه شركت خودروساز ، تاريخ و وجه چك‌ها ،  امضا چك‌ها توسط مشتري و ضامنين ، گواهي امضا محضري مشتري ، پرينت حساب متصل به چك‌ها و مخدوش نبودن چك‌ها را به دقت مد نظر قرار دهد .

 

قرارداد فروش و مفاهيم آن

به هر گونه تعهد مكتوب بين مشتريان (حقيقي - حقوقي و عمده) و شركت خودروساز جهت فروش  و تحويل محصولات توليدي شركت قرارداد فروش اطلاق مي‏گردد.

شماره مشتري: شماره‏اي است منحصربه فرد كه سيستم فروش پس از وارد نمودن كليه اطلاعات سجلي و نشانی مشتري به ايشان اختصاص مي‏دهد . به عبارتي ديگر اطلاعات شماره مشتري، همان اطلاعاتي خواهد بود كه بر روي اسناد خودرو چاپ خواهد شد . بنابراين دقت در زمان ثبت اين اطلاعات بسيار ضرورت دارد چرا كه ويرايش آن به سادگي امكان‏پذير نیست.

با فرض اين كه مشتري اولين ثبت‏نام خود را انجام مي‏دهد در بدو ثبت‏نام ، يك شماره مشتري ايجاد شسده و ثبت نام آغاز مي شود . براي ثبت نام هاي بعدي از شماره مشتري تخصيص يافته به مشتريان استفاده مي‌شود . معمولا دو رقم اول شماره مشتري، گوياي سالي است كه مشتري براي اولين بار اقدام به خريد از شركت ايران‌خودرو كرده است.

دعوت نامه: به مدركي اطلاق مي‏شود كه در آن شرايط تكميلي قرارداد (چه از لحاظ تكميل وجه و يا تبديلات و ...) به مشتري اعلام شده و بر اساس آن مشتري براي دريافت خودرو باید اقدام کند. از طريق برگه‏ دعوت‌نامه ، مشتري آگاه مي‏شود كه چه ميزان باید  مابه‏التفاوت پرداخت کند. همچنين ممكن است در دعوت‌نامه به مشتري پيشنهاد شود كه در صورت تمايل مي‏تواند قرارداد خود را به خودروهاي ديگر و با شرايط نقد و اقساط تبديل نمايد و يا آپشن‏هاي خاصي را درخواست نمايد.

تاريخ‌هاي مندرج در دعوت‌نامه: تاريخ صدور كه نشان‏دهنده زمان صدور دعوت‌نامه توسط سازمان فروش شركت مي‏باشد. تاريخ مهلت واريز وجه مابه‌التفاوت كه عبارت است از زماني‏كه مشتري مهلت دارد وجه مابه‏التفاوت را واريز کند و تاريخ محاسبه سود كه نشان‏دهنده مدت زمان محاسبه سود وديعه مشتري است كه به مشتري اعلام مي کند سود وديعه ثبت‏نام تا چه زماني محاسبه شده است . در صورتي‏كه خودرو بعد از اين تاريخ تحويل مشتري شود و مشتري طبق مهلت در نظر گرفته شده وجه مابه‏التفاوت را واريز کرده باشد ، سود تاخير در تحويل به مشتري پرداخت مي‏شود.

تبديل: به حالتي در فرآيند فروش گفته مي‏شود كه بر اساس آن مشتري و يا شركت خواهان تغييري در خودروي ثبت‏نامي و يا شرايط قرارداد باشند.

اگر درخواست اين تبديل از طرف شركت مطرح شود اصطلاحاً به آن تبديل بخش نامه‏اي اطلاق و اگر درخواست تبديل از طرف مشتري اعلام گردد به آن تبديل غير بخش‌نامه‏اي گفته مي‏شود.

صلح نامه: به حالتي از فرآيند فروش گفته مي‏شود كه در آن قرارداد ، از مشتري صاحب قرارداد به مشتري ديگر، با همان شرايط انتقال يابد.

صلح‌نامه يا انتقال تعهد به مفهوم واگذاري يك تعهد (ثبت‏نام) به شخص ديگري بدون پرداخت هيچگونه وجهي (مانند حق محضر) است. در اين نوع انتقال كليه حقوق شرعي و قانوني قرارداد از شخص انتقال‏دهنده به شخص انتقال‏گيرنده منتقل مي‏گردد.

شرايط انجام صلح

حضور طرفين انتقال‏دهنده و انتقال‏گيرنده به همراه يك نفر شاهد در محل نمايندگي كه خودرو ثبت نام گرديده الزامي است. دريافت مشخصات شناسنامه‌اي انتقال‏گيرنده به همراه ثبت مشخصات در پشت كپي مدارك نظير نشانی پستي، تلفن، منطقه شهرداري، كد ملي، كد پستي 10 رقمي جزء الزامات  انجام صلح است . سپس فرم درخواست خريد خودرو ( قرارداد ) از شخص انتقال‏دهنده دريافت و فرم انتقال تعهد توسط نمايندگي تكميل و از طرفين  امضا و اثر انگشت بر روي فرم اخذ مي‌شود ضمنا گواهي امضا محضري انتقال دهنده حتما بايد ضميمه پرونده باشد .

انصراف

به حالتي در فرآيند فروش گفته مي‏شود كه در آن مشتري خواهان فسخ قرارداد خود با شركت باشد.

در صورت انصراف مشتري از خريد خودرو در محل نمايندگي به دليل مشاركت در سرمايه‌گذاري مشتري در امر توليد ، معمولا درصدي تحت عنوان سود انصراف وديعه به مشتري بر اساس بخش نامه فروش مرتبط تعلق مي‏گيرد. مبلغ وديعه به همراه سود متعلقه بر اساس تاريخ هاي مندرج در مفاد قرارداد به حساب مشتري واريز مي شود .

 

با اين توضيح ، آگاهي از اين مفاهيم براي متقاضيان خريد خودرو ضروري بوده و يك خريد كاملا مناسب را نويد مي‌دهد .

 مقوله فروش و انجام به موقع تعهدات ثبت نام خودرو در نمايندگي‌هاي مجاز نيز يكي از پارامترهايي است كه اگر به صورت صحيح و مناسب و طبق دستورالعمل‌ها ، بخش‌نامه‌ها و آیين‌نامه‌هاي مربوطه انجام پذيرد مي‌تواند باعث جلب رضايت و خشنودي مشتريان شود . نقش نمايندگان و به خصوص مسوولان فروش نمايندگي‌ها و اهميت آگاهي آنان در امور مربوط به فروش خودرو نيز بسيار مهم و كليدي بوده و مي‌تواند كمك بسزايي به پيشرفت روزافزون صنعت خودرو و افزايش اعتبار اين صنعت مهم كشور کند.

يكي ديگر از روش‌هاي مرسوم كه اخيرا مورد توجه قرار گرفته است روش ثبت نام اينترنتي است كه در اين روش مشتري با مراجعه به درگاه اينترنتي شركت خودوسازي نسبت به ثبت‌نام و خريد خودرو اقدام مي‌کند. از الزامات اين روش داشتن كارت بانكي معتبر  با موجودي كافي جهت پرداخت وجه به صورت اينترنتي و آنلاين است. بد نيست بدانيد كه در روش اينترنتي، هر فرد با كد ملي خود فقط مي‌تواند هر شش ماه يك بار، يك دستگاه خودرو ثبت نام كند. اين تمهيد براي جلوگيري از سوءاستفاده دلالان و واسطه‌ها انديشيده شده و از چند ماه پيش در سايت فروش اينترنتي ايران‌خودرو (ikco.iranecar.com) به اجرا درآمده است.

اطلاعاتي كه در زیر مي‌آيد، به صورت عمومي در ميان خودروسازان رايج بوده و ممكن است در موقعيت‌هاي زماني مختلف و بسته به شرايط كاري فروشنده با تغييراتي همراه شود، بنابراين اگر قصد خريد داريد حتما قبل از تصميم‌گيري نهايي، براي اطلاع از آخرين روش‌هاي فروش و جزیيات دقيق آن به يكي از نمايندگي‌هاي فروش محصولات ايران‌خودرو مراجعه كنيد.

انواع مشتريان

از ديدگاه معاملات و خريد و فروش خودرو مشتريان به سه گروه تقسيم بندي مي شوند گروه اول مشتريان حقيقي هستند كه شخصا در تمامي مراحل عقد و اجراي مفاد قرارداد حضور داشته و به انعقاد قرارداد با شركت اقدام مي‏کنند . گروه دوم شامل مشتريان حقوقي هستند كه بر اساس مستندات حقوقي به عنوان نماينده و يا وكيل مشتري اصلي به شركت معرفي شده و برای عقد قرارداد و پي گيري اجراي مفاد آن اقدام مي‏کنند. مشتريان عمده گروه سوم نیز مشتريان هر شركتي را شامل مي شوند؛ اين دسته از مشتريان براي خريد عمده بيش از 300 دستگاه خودرو از شركت به صورت حقيقي و يا حقوقي عقد قرارداد مي‏کنند كه معمولا نهادها و سازمان‌هاي دولتي و حكومتي جزء اين گروه دسته بندي مي‌شوند .

 

 مدارك مورد نياز براي ثبت نام

اشخاص حقيقي بايد كپي شناسنامه ، كپي كارت ملي و مدارك مربوط به احراز محل سكونت (سند مالكيت يا اجاره‌نامه معتبر) را هنگام مراجعه به نمايندگي به همراه داشته باشند . در مورد اشخاص حقوقي نيز كپي اساس نامه شركت ، نامه معرفي نماينده ، شماره ثبت و نوع شركت (روزنامه رسمي) و مدارك مربوط به نشانی محل شركت (سند مالكيت يا اجاره نامه معتبر) بايد به هنگام مراجعه به نمايندگي يا دفتر فروش نزد نماينده حقوقي شركت خريدار باشد .

 

انواع روش‌هاي فروش

پيش فروش: نوعي از فروش است كه به صورت يك يا چند مرحله‌اي انجام مي‌شود و به مبالغ وديعه مشتري، سود مشاركت و تخفيفات احتمالي تعلق مي‌گيرد. پيش فروش معمولا به دو صورت عادي و قطعي انجام و براي آن دعو‌ت‌نامه نيز ارسال مي‌شود. پيش‌فروش عادي، به روشي از فروش اطلاق مي‏شود كه در آن قيمت خودرو نهایي قيد نشده، اما در زمان ارسال دعوت‌نامه به مشتري اعلام مي‏شود تا نسبت به واريز مابه‌التفاوت وجوهي كه قبلا واريز كرده و قيمت خودرو، اقدام كند. در اين روش، به مبالغي كه مشتري قبل از تحويل خودرو پرداخت مي‌كند، طبق قرارداد سود تعلق مي‌گيرد. اما در روش پيش‌فروش قطعي، قيمت خودرو در زمان عقد قرارداد مشخص است و حتي اگر در زمان تحويل، قيمت خودرو تغييري كرده باشد با همان قيمت قيدشده در قرارداد به مشتري تحويل خواهد شد. در اين روش، به مبالغي كه مشتري پرداخت مي‌كند، سود تعلق نمي‌گيرد.

 

فروش قطعي

به طور كلي نوعي از فروش است كه در آن قيمت خودرو به صورت كامل در زمان عقد قرارداد از طرف شركت تعيين شده و از مشتري دريافت مي‌شود و زمان تحويل آن طبق بخش نامه تعيين شده است . قيمت اعلام شده در بخش نامه با احتساب سود و تخفيفات احتمالي در نظر گرفته مي‌شود.

فروش فوري

نوعي از فروش است كه در آن پس از ثبت‌نام متقاضي در نمايندگي و يا وب سايت شركت خودروسازي ، خودرو طي مدت زمان اعلامي در بخشنامه به مشتري تحويل مي‌شود. اين مدت معمولاً 20 يا 30 روزه است. در اين نوع فروش هيچگونه سود وديعه و انصرافي به مشتري تعلق نمي‌گيرد . فروش فوري مي‌تواند از محل اماني نمايندگي، از محل رزرواسيون و يا از محل كارخانه تامين شود.

 

فروش اعتباري يا چكي

نوعي از فروش است كه در آن مشتري بخشي از بهاي خودرو را به صورت نقدي و بخشي از آن را به صورت چكي (يك يا چند چك) پرداخت مي‌کند. در زمان ثبت‌نام به صورت فروش نقد و اقساط نمايندگي بايد موارد مربوط به دريافت چك از مشتريان از قبيل صدور چك‌ها در وجه شركت خودروساز ، تاريخ و وجه چك‌ها ،  امضا چك‌ها توسط مشتري و ضامنين ، گواهي امضا محضري مشتري ، پرينت حساب متصل به چك‌ها و مخدوش نبودن چك‌ها را به دقت مد نظر قرار دهد .

 

قرارداد فروش و مفاهيم آن

به هر گونه تعهد مكتوب بين مشتريان (حقيقي - حقوقي و عمده) و شركت خودروساز جهت فروش  و تحويل محصولات توليدي شركت قرارداد فروش اطلاق مي‏گردد.

شماره مشتري: شماره‏اي است منحصربه فرد كه سيستم فروش پس از وارد نمودن كليه اطلاعات سجلي و نشانی مشتري به ايشان اختصاص مي‏دهد . به عبارتي ديگر اطلاعات شماره مشتري، همان اطلاعاتي خواهد بود كه بر روي اسناد خودرو چاپ خواهد شد . بنابراين دقت در زمان ثبت اين اطلاعات بسيار ضرورت دارد چرا كه ويرايش آن به سادگي امكان‏پذير نیست.

با فرض اين كه مشتري اولين ثبت‏نام خود را انجام مي‏دهد در بدو ثبت‏نام ، يك شماره مشتري ايجاد شسده و ثبت نام آغاز مي شود . براي ثبت نام هاي بعدي از شماره مشتري تخصيص يافته به مشتريان استفاده مي‌شود . معمولا دو رقم اول شماره مشتري، گوياي سالي است كه مشتري براي اولين بار اقدام به خريد از شركت ايران‌خودرو كرده است.

دعوت نامه: به مدركي اطلاق مي‏شود كه در آن شرايط تكميلي قرارداد (چه از لحاظ تكميل وجه و يا تبديلات و ...) به مشتري اعلام شده و بر اساس آن مشتري براي دريافت خودرو باید اقدام کند. از طريق برگه‏ دعوت‌نامه ، مشتري آگاه مي‏شود كه چه ميزان باید  مابه‏التفاوت پرداخت کند. همچنين ممكن است در دعوت‌نامه به مشتري پيشنهاد شود كه در صورت تمايل مي‏تواند قرارداد خود را به خودروهاي ديگر و با شرايط نقد و اقساط تبديل نمايد و يا آپشن‏هاي خاصي را درخواست نمايد.

تاريخ‌هاي مندرج در دعوت‌نامه: تاريخ صدور كه نشان‏دهنده زمان صدور دعوت‌نامه توسط سازمان فروش شركت مي‏باشد. تاريخ مهلت واريز وجه مابه‌التفاوت كه عبارت است از زماني‏كه مشتري مهلت دارد وجه مابه‏التفاوت را واريز کند و تاريخ محاسبه سود كه نشان‏دهنده مدت زمان محاسبه سود وديعه مشتري است كه به مشتري اعلام مي کند سود وديعه ثبت‏نام تا چه زماني محاسبه شده است . در صورتي‏كه خودرو بعد از اين تاريخ تحويل مشتري شود و مشتري طبق مهلت در نظر گرفته شده وجه مابه‏التفاوت را واريز کرده باشد ، سود تاخير در تحويل به مشتري پرداخت مي‏شود.

تبديل: به حالتي در فرآيند فروش گفته مي‏شود كه بر اساس آن مشتري و يا شركت خواهان تغييري در خودروي ثبت‏نامي و يا شرايط قرارداد باشند.

اگر درخواست اين تبديل از طرف شركت مطرح شود اصطلاحاً به آن تبديل بخش نامه‏اي اطلاق و اگر درخواست تبديل از طرف مشتري اعلام گردد به آن تبديل غير بخش‌نامه‏اي گفته مي‏شود.

صلح نامه: به حالتي از فرآيند فروش گفته مي‏شود كه در آن قرارداد ، از مشتري صاحب قرارداد به مشتري ديگر، با همان شرايط انتقال يابد.

صلح‌نامه يا انتقال تعهد به مفهوم واگذاري يك تعهد (ثبت‏نام) به شخص ديگري بدون پرداخت هيچگونه وجهي (مانند حق محضر) است. در اين نوع انتقال كليه حقوق شرعي و قانوني قرارداد از شخص انتقال‏دهنده به شخص انتقال‏گيرنده منتقل مي‏گردد.

شرايط انجام صلح

حضور طرفين انتقال‏دهنده و انتقال‏گيرنده به همراه يك نفر شاهد در محل نمايندگي كه خودرو ثبت نام گرديده الزامي است. دريافت مشخصات شناسنامه‌اي انتقال‏گيرنده به همراه ثبت مشخصات در پشت كپي مدارك نظير نشانی پستي، تلفن، منطقه شهرداري، كد ملي، كد پستي 10 رقمي جزء الزامات  انجام صلح است . سپس فرم درخواست خريد خودرو ( قرارداد ) از شخص انتقال‏دهنده دريافت و فرم انتقال تعهد توسط نمايندگي تكميل و از طرفين  امضا و اثر انگشت بر روي فرم اخذ مي‌شود ضمنا گواهي امضا محضري انتقال دهنده حتما بايد ضميمه پرونده باشد .

انصراف

به حالتي در فرآيند فروش گفته مي‏شود كه در آن مشتري خواهان فسخ قرارداد خود با شركت باشد.

در صورت انصراف مشتري از خريد خودرو در محل نمايندگي به دليل مشاركت در سرمايه‌گذاري مشتري در امر توليد ، معمولا درصدي تحت عنوان سود انصراف وديعه به مشتري بر اساس بخش نامه فروش مرتبط تعلق مي‏گيرد. مبلغ وديعه به همراه سود متعلقه بر اساس تاريخ هاي مندرج در مفاد قرارداد به حساب مشتري واريز مي شود .

 

 

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 11 + 3
ارسال
نمایش نظرات