\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۵/۷/۳ - ۱۲:۰۶
شناسه خبر : 944
راه نجات صنعت خودروو قطعه سازي ازتغيير ساختارها مي گذرد
دبيرانجمن خودرو سازان اعلام كرد: چنانچه قصدداریم صنعت خودرو و قطعه سازي را توسعه دهیم بایددراولین قدم یک فضای رقابتی در کشور ایجاد شود.

دبيرانجمن خودرو سازان  اعلام كرد: چنانچه قصدداریم صنعت خودرو و قطعه سازي را توسعه دهیم بایددراولین قدم یک فضای رقابتی در کشور ایجاد شود.
احمد نعمت بخش دبیرانجمن خودروسازان ایران، در مراسم جشن یک سالگی "روزنامه دنیای خودرو" با موثر خواندن نقش رسانه ها به خصوص رسانه های تخصصی در توسعه صنعت خودرو گفت: رسانه ها در تحولات جهان نقش پر رنگی دارند و خبرنگاران با تجزیه و تحلیل این تحولات می توانند به توسعه اقتصادی و اجتماعی یک جامعه کمک شایان توجهی کنند.
وی ادامه داد: روزنامه دنیای خودرو دو مسوولیت عمده در فضای اقتصادی کشور در زمینه خودرو دارد که می تواند با اجرای درست این دو به صنعت خودرو کمک خوبی کند اول با شناخت تحولات جهانی، محیط كسب و كار و شناساندن نقاط قوت و ضعف صنعت خودرو، بر تصمیم گیری سیاست گزاران اثر گذار باشد و در ادامه چهره ای دقیق و واقعی از شرایط حاكم بر صنعت خودرو، برنامه های بهبود و ارتقای وضع موجود به ذی نفعان آن ارائه كند.
نعمت بخش، روزنامه دنیای خودرو را تنها روزنامه تخصصی حوزه خودرو خواند و افزود: رسالت این مجموعه باید خط دهی غیر مستقیم و اثرگذاری بر تصمیمات وزارت صنعت، معدن و تجارت به همراه تحلیل های ژورنالیستی باشد.
دبیر انجمن خودروسازان کشور در مورد وضع دو صنعت خودروسازی و قطعه سازی گفت: ساختار این صنایع متعلق به 50 سال پیش است این یعنی این دو صنعت وابسته به یکدیگر در قرن بیست ویکم، کهنه هستند.
وی افزود: ما برای کمک به صنعت خودروی کشور و توسعه این صنعت چاره ای جز ورود به فضای رقابتی نداریم از این رو ابتدا باید صنعت قطعه سازی کشور را وارد این فضای رقابتی کنیم تا نوبت به خود خودروسازان برسد.
نعمت بخش خاطر نشان ساخت : تجربه تاريخي نشان داده است كه براي رسيدن به تيراژ 100 هزار دستگاه با ساخت داخل 50 درصدبراي خودروهاي از جمله پرايد ، پژو 405 ، تندر90  بين 8تا 10 سال زمان لازم داشتيم و این یک نقطه ضعف است که باید در صنعت قطعه سازی به دنبال آن گشت.
وي با اشاره به اين كه ‌زيربناي توسعه صنعت خودروي كشور ، رقابت پذير شدن صنعت قطعه سازي است ، افزود :‌عدم رعايت مقياس توليد ، تداوم روش كپي كاري و عدم خريد دانش فني باعث افزايش قيمت ها و نوسان دركيفيت خودرو ها شده است و متاسفانه با تداوم وضعيت موجود تحقق برنامه پيش بيني شده دراين صنعت امكان پذير نيست .
نعمت بخش  با اشاره به این مطلب که ساختار قطعه سازی ایران از زمان آقای خیامی تغییر بنیادین نكرده است اظهار داشت: ما در حال حاضر چاره ای نداریم جز اینکه ساختار فعلی خودروسازی و قطعه سازی کشور را از شبكه تامین سنتی به شبكه تامین ماژولار تبدیل کنیم.
دبیر انجمن خودروسازان ایران در مورد مزایای تامین ماژولار گفت: اولین و مهمترین اتفاق کاهش هزینه های ساخت و تولید است که در زمان حال برای صنایع مسئله مهمی است و در ادامه با این روش تامین می توانیم شاهد ارتقا و ثبات در کیفیت محصولات، کاهش زمان تحویل، افزایش سرعت و انعطاف پذیری و توسعه قابلیت های طراحی های جدید باشیم همچنین این روش ریسک سرمایه گذاری در این صنعت را به شدت کاهش می دهد.
دبير انجمن خودرو سازان تاكيد كرد :‌ از ديگر برنامه ها براي بهبود وضعيت قطعه سازي ، ارائه برنامه ايجاد مجموعه سازان بزرگ توسط شركت هاي خودرو ساز ( چه تعداد مجموعه ساز در پايان هريك از سال هاي 96 ، 97 ،98) پيش بيني لازم در قرارداد با شركت هاي خارجي جهت استفاده از شبكه مجموعه سازان آنها در مشاركت با مجموعه سازان ايراني لحاظ و برنامه انتقال دانش فني ، مهندسي ،‌لجستيك ، مديريت بازار يابي تهيه شود .
نعمت بخش از مهمترين اقدامات مورد انتظار خودرو سازان براي اصلاح ساختار را تصميم گيري براي اجراي نظام رده بندي قطعات ، تعيين سازندگاه رده اول و دوم ، بررسي اوليه وشناسايي ميزان توانمندي سازندگان ، ارزيابي و انتخاب سازندگان اصلي مرتبط با هرمجموعه عنوان كرد .

 

 
 

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 12 + 8
ارسال
نمایش نظرات