\
سرویس :
زمان : ۱۳۹۵/۸/۲۲ - ۱۶:۱۶
شناسه خبر : 949
الزام خارجي ها به رعايت داخلي سازي 40 درصدي قطعات
رئیس انجمن قطعه سازان گفت : پژو یا هر شرکتی که به ایران می آید باید دستیابی به 40 درصد داخلی سازی قطعات را به عنوان رعایت الزام بپذیرند.

رئیس انجمن قطعه سازان گفت :  پژو یا هر شرکتی که به ایران می آید باید دستیابی به 40 درصد داخلی سازی قطعات را به عنوان رعایت الزام بپذیرند.
رضا رضایی در اولین نشست خبری اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان با اشاره به مذاکرات انجمن قطعه سازان با مدیرعامل پژو در راستای داخلی سازی قطعات پژو در ایران اظهار داشت : خواست انجمن قطعه سازان در جلساتی که با مدیر عامل پزو داشته است همواره بر این نکته بوده است پژو یا هر شرکتی که به ایران می آید باید دستیابی به 40 درصد داخلی سازی قطعات به عنوان الزام رعایت نمایند.
با اشاره به زمان دستیابی به تکتولوژی مورد نیاز برای تولید قطعات ساده و پیشرفته گفت : در این راستا با مدیر عامل پژو به توافق رسیدیم تا زنچیره تامین و تیروان ها پژو به ایران آورده شوند تا با تعامل با قطعه سازان داخلی 40 درصد داخلی سازی محقق شود .
وی تصریح کرد : البته قطعه سازان ایرانی از توانمندی لازم برای دستیابی به 60 درصد داخلی سازی قطعات را برخوردارند.
وی در خصوص همکاری با رنو نیز گفت : رنو برای ماندگاری خود در ایران برنامه دارد
وی همچنین در خصوص اعطای وام خروج از رکود به تولید کنندگان گفت : تاکنون 16 هزار میلیارد تومان به بخش های تولیدی پرداخت شده و بر اساس آخرین امار حدود 600 میلیارد تومان از این رقم به قطعه سازان البرز پرداخت شده است.
رئیس انجمن قطعه سازان تصریح کرد : در بعد مسئولیت های خارجی ، حضور در نمایشگاههای بین المللی و همکاری و تشکیل جوینت ونچرهای قطعه سازی با قطعه سازان بزرگ از جمله همکاری با ترکیه ، آلمان ، کره  در راس برنامه های انجمن قرار دارد.
رضایی گفت : انجمن قطعه سازان در دوره جدید فعالیت و با ترکیب اعضای هیات مدیره در این دوره تا کنون دو جلسه مهم با آقای تاوارس مدیرعامل پژو در ایران داشته است .
وی با اشاره به تشکیل 5 کمیته تخصصی در انجمن قطعه سازان اظهار داشت : کمیته بانکی ، بیمه و مالیات ، کمیته گمرک و تعرفه گمرکی توسعه کسب و کار و خودروسازی 5 کمیته است که در راستای تحقق اهداف  کوتاه و بلند مدت انجمن تشکیل شده است.
وی همچنین در خصوص تعامل با انجمن های مرتبط در جهت ورود قطعات بی کیفیت گفت : با انجمن خودروسازان ،خدمات پس از فروش و شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد برای جلوگیری از ورود قطعات بی کیفیت تعاملاتی صورت گرفته است .
رضایی گفت : خوشبختانه در جریان تولید ال90 ، قطعه سازان داخلی آموزش های لازم را توسط شرکت رنو دریافت کردند به طوری که امروز کیفیت این خودرو روز به روز در حال افزایش است.
وی همچنین در خصوص حضور اعضای هیات مدیره انجمن قطعه سازان در شورای سیاست گذاری خودرو گفت : البته انجمن جدید قطعه سازان مورد حمایت وزیر صنعت و معدن قرار گرفته است چرا که وی همواره تاکید زیادی بر تولید قطعات رقابتی به لحاظ کیفیت و قیمت و توسعه صادرات در این صنعت را داشته اند.
وی در خصوص تعهدات قبلی انجمن قطعه سازان  گفت : انجمن قطعه سازان با جدیت تعهدات قبلی را پی گیری می کند و بنا ندارد تا از اقدامات گذشته انجمن سلب مسئولیت نماید.

 

نظرات
نام :
ایمیل:
متن نظر:
سوال امنیتی * = 11 + 1
ارسال
نمایش نظرات