\
دورخیز سلطان سابق مونتاژ خودرو برای تاج‌گذاری دوباره در ایران

نگاه از این زاویه به اظهارات پیکات، شاید به باور بسیاری همراه با نوعی توهم آلوده به عناد باشد، اما واقعیت آن است که نگاهی به سوابق این شرکت در بازار خودروی ایران از یک سو و موقعیت‌های فراوانی که برای صنایع ایران به ویژه صنعت خودرو از قبل باز شدن افق‌های سیاست خارجی در آینده نزدیک متصور است، ذهن را ...
«صنعت خودرو» پل عریض ارتباط با جهان

دستیابی اهداف ترسیم شده صنعت خودروسازی در افق 1404 فقط و فقط با حرکت منطقی بر مدار یک بستر بین‎المللی دست یافتنی است.
شهر آرمانی!

نکته‌ای که مرا وادشت درنگی در نوشته آرمان شهرکی بکنم، جمله‌ای بود در اواسط یادداشت ایشان، که لبه تیز این جمله مرا سخت، سخته کرد «چون بدیهی است که منافع ناشی از افزایش انحصارگرایانه‌ی قیمت خودرو تنها به جیب سطوح مدیریتی و کارشناسی صنعت خودروسازی خواهد رفت»؛
نقطه جدایی خودروسازی کره از ایران

خودروسازی کره‌جنوبی در شرایطی تقریبا همزمان با صنعت خودرو ایران فعالیت خود را آغاز کرد که کره‌ای‌ها حالا یکی از غول‌های دنیای خودرو به‌شمار می‌روند و توانسته‌اند علاوه‌بر جلب رضایت مشتریان داخلی، به بسیاری از بازارهای مهم و استراتژیک دنیا نیز نفوذ کنند.
پاسخ انجمن خودروسازان ایران به گزارش ایسنا

به دنبال انتشار گزارش ایسنا در تاريخ سيزدهم بهمن ماه سال جاري با عنوان "فقط نام خودروساز را یدک می‌کشیم"؛ انجمن خودروسازان ایران جوابیه‌ای در این رابطه تهيه و ارسال کرد.
کاهش تولید خودرو به دلیل کسری قطعه

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: در چند هفته اخیر تولید خودرو در کشور کاهش یافته ضمن آنکه درصد قابل توجهی از خودروها نیز به دلیل کسری قطعه، ناقص تولید شده و در کف کارخانه‌ها متوقف می‌شوند.
برجام و صنعت خودرو

این روزها حال صنعت خودرو خوب است، این را می‌توان در سخنان دکتر روحانی رئیس‌جمهور ایران هم شنيد. صنعتی که تا مدتی قبل، پیش‌قراول سایر صنایع ایران بود، در چند سال پیش به شدت آسیب دید. بیشترین آسیب از محل درک‌نكردن خصلت و ویژگی‌های جهانی این صنعت بود.
چرا خودرو تولید داخل گران است؟

عضو سابق انجمن قطعه سازان با بیان اینکه مردم حق دارند که چرا باید خودرو داخلی را قیمت بالا بخرند، گفت: کسی عامل این گرانی بررسی نمی‌کنند و با دستور نمی توان قیمت را کاهش داد. خودرویی که با قیمت 3هزار دلار تولید می‌شد، چرا امروز با این قیمت‌ها عرضه می‌شود.
انتظاری بی‌پایان

پس از برگزاری دومین همایش بین‌المللی صنعت خودرو در تهران که همزمان با لغو تحریم‌های خودرو از سوی آمریکاو همچنین روند رو به مثبت مذاکرات هسته‌ای در سال گذشته بود، اظهاراتی در مورد ورود زود هنگام شرکای پیشین و خودروسازان مطرح دنیا به کشورمان در رسانه‌های مختلف شنیده یا دیده می‌شد.
اشتباهاتی که خودروسازان مرتکب شدند!

اگرچه خودروسازان نیز گاهی اشتباهاتی را مرتکب می‏شوند، اما بعضی مواقع این اشتباهات برای آنها گران تمام شده است. معمولاً علت عمده این خطاها آن بوده که این شرکت‏ها، برآورد و ارزیابی درستی از موقعیت و وضعیت خود در بازار و پیش‏بینی شرایط اقتصادی در آینده ندارند، چراکه یا به مجموعه مدیریت این شرکت‏ها ...
دورخیز سلطان سابق مونتاژ خودرو برای تاج‌گذاری دوباره در ایران

نگاه از این زاویه به اظهارات پیکات، شاید به باور بسیاری همراه با نوعی توهم آلوده به عناد باشد، اما واقعیت آن است که نگاهی به سوابق این شرکت در بازار خودروی ایران از یک سو و موقعیت‌های فراوانی که برای صنایع ایران به ویژه صنعت خودرو از قبل باز شدن افق‌های سیاست خارجی در آینده نزدیک متصور است، ذهن را ...
«صنعت خودرو» پل عریض ارتباط با جهان

دستیابی اهداف ترسیم شده صنعت خودروسازی در افق 1404 فقط و فقط با حرکت منطقی بر مدار یک بستر بین‎المللی دست یافتنی است.
1
چینی‌ها؛ انتخاب یا ضرورت؟ صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور با ظرفیت سهم عظیم حدود 6 درصدی از کل تولید ناخالص کشور و 20 درصدی ...
دلواپسان دهه 60 چه می‌گفتند؟ بریده ای از یک روزنامه دهه شصت را نشانم می‌دهد می‌گوید که اگر می‌خواهی بدانی«دلواپسان دیروز» درباره ...
صنعت خودرو، ملی یا فرانسوی؟ سالن همایش‌های برج میلاد تهران در شرایطی میزبان دومین همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران بود که به ...

چرا خودرو تولید داخل گران است؟
چرا خودرو تولید داخل گران است؟

انتظاری بی‌پایان
انتظاری بی‌پایان

اشتباهاتی که خودروسازان مرتکب شدند!
اشتباهاتی که خودروسازان مرتکب شدند!

دورخیز سلطان سابق مونتاژ خودرو برای تاج‌گذاری دوباره در ایران
دورخیز سلطان سابق مونتاژ خودرو برای تاج‌گذاری دوباره در ایران

خودروسازان چرافقط به دنبال گرانی هستند؟
خودروسازان چرافقط به دنبال گرانی هستند؟